Jump to content
Annons

Första gången att spela live.


Jonathanhitochdit

Recommended Posts

Hej!

För er som spelar framför publik. Kanske i skolan eller nånstans större.

Hur var det för er första gången? Var ni helt nervösa eller kändes det som ingenting?

Jag ska spela snart i en show för första gången (Är gitarrist i ett band) och det känns som bara att jag kommer bara bli illamående och svimma. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

första gången...hmm...solosång i klass 5?. Inför ca 60 pers. Första gången jag spelade gitarr var i en liten kyrka. En annan gång vi spelade var den i princip fullsatt. De flesta kyrkor tycker det är kul när det kommer dit band, trots att vi bara inte spelar psalmer utan även popcovers, tycker alla, framför allt de äldre, om det väldigt mycket.

nervöst...ja när man väntar innan. När man börjat spela så känner man igen sig från när man repar, det lugnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en tråd om detta alldeles häromsistens ju...

Men jag tror att om du kan det du ska kunna så finns det ingen anledning att vara orolig. Vad är det värsta som kan hända? Att du spelar fel. Hur farligt är det? Typ inte farligt alls! Små felspel märker de flesta inte alls (om dom inte själva är musiker och kan låten bra sen innan). Större felspel kanske märks, men beroende på sammanhanget så brukar det ärligt talat inte göra något. 😲

Var lugn, tänk positivt, och häng inte upp dej på småmissar när du väl står där, så kommer det gå galant ska du se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...