Jump to content
Annons

Hur stort behöver jag?


Dexter

Recommended Posts

Hej hej.

Efter idogt letande efter en studiolokal verkar det som om jag har fått napp. I en rå lokal om cirka 400 kvm ska en kulturförening bygga, café, scen, bokhandel etc etc och de är också intresserade av att få in en inspelningsstudio där, beroende på om det finns plats.

Vad ni tycker ni? Hur mycket behöver jag? Är mitt ytbehov realistiskt i deras ögon är ju chansen för att det verkligen blir av större, samtidigt som jag inte vill ha för litet. Sen finns det ju en ekonomisk aspekt på det hela också.

40 kvm? 25 kvm inspelningsrum och 15 kvm kontrollrum? Om inspelningsrummet ska göras flytande, hur mycket av ytan äts upp av kontruktionen?

Tacksam för alla förslag.

/Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Försök att få så stort du bara kan. Ju större destu bättre. Personligen tycker jag inte 40kvm låter alldelles för litet, men gärna inte mindre. Går ju o bryta av inspelningsrummet med t ex backdrop tyg som går via skenor i taket så du får lite olika karaktärer. Det eller t ex paneler som går att flytta. Isåfall behöver du ju inte ha så överdrivet stort utan egentligen plats för ett band och sen gåre ju o lägga röstpålägg och annat som kanske piano efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för typ av scen? Det finns ingen möjlighet att kombinera scen och inspelningsrum?

Bra tanke där Rainy!

Kanske för att jag tänkte samma? Tihi..

Hur stort behöver ett kontrollrum vara, egentligen?!? 15m2 är rätt mycket, om man försöker spara på utrymme. Det beror ju på vad man skall ha där, såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken att kombinera scenen med studion har också slagit mig. Men än så länge är hela projektet på ritbordsstadiet - i lokalerna ska inrymmas café, utställingslokal, hundcenter(!), bokhandel med mera...

40 kvm borde vara tillräckligt då. Tack för glada tillrop. Jag återkommer med rapport om det hela blir verklighet.

/Dex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...