Jump to content
Annons

overhead och puk mickar


skoud

Recommended Posts

Annons
Elof (oregistrerad)

Kolla på annat också, har ingen aning om hur KSM27 är, men OHmickarna utgör ju en hel del av pukljudet också, så det gäller att hitta nåt som matchar bra (oh och pukmicks-kombination alltså). En grej att tänka på kan vara att ha en annan mick till golvpukan med lite mer fläsk i (beroende på stämning)...

Link to comment
Dela på andra sajter

Line Audio Designs CM3 är riktiga guldklimpar för nästan inga pengar. Vill du ha lite färgning också, så kan du kanske också överväga Oktava Mk012, som är svinbra på det mesta. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Line Audio Designs CM3 är riktiga guldklimpar för nästan inga pengar. Vill du ha lite färgning också, så kan du kanske också överväga Oktava Mk012, som är svinbra på det mesta. 😳

Håller med Claes! Cm3orna är guldklimpar! Och det är inte på grund av den billiga penningen, utan på grund av hur de levererar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sennheiser e604 är ju bra mickar till pukor (och även virvel), kostar inte så farligt heller.

Väntar på att ett par Oktava mk012 ska dimpa ner i brevlådan vilken dag som helst nu. Har bara hört bra saker om dom mickarna (dock inte provat själv... än).

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Line Audio Designs CM3 är riktiga guldklimpar för nästan inga pengar. Vill du ha lite färgning också, så kan du kanske också överväga Oktava Mk012, som är svinbra på det mesta. 😕

Hur lika är CM2 och CM3?

Jag har testat CM2 till overhead och förstår inte varför folk tycker CM3 är så bra om de låter lika. Det var verkligen just det jag inte ville ha från OHmickar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Line Audio Designs CM3 är riktiga guldklimpar för nästan inga pengar. Vill du ha lite färgning också, så kan du kanske också överväga Oktava Mk012, som är svinbra på det mesta. 😕

Hur lika är CM2 och CM3?

Jag har testat CM2 till overhead och förstår inte varför folk tycker CM3 är så bra om de låter lika. Det var verkligen just det jag inte ville ha från OHmickar...

Jag är himla nöjd med mina nya CM3:or... Jag har kört dom både som OH och Puk mickar...

Även stereomickat en gitarr...

Jag tycker dom låter kalas... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Line Audio Designs CM3 är riktiga guldklimpar för nästan inga pengar. Vill du ha lite färgning också, så kan du kanske också överväga Oktava Mk012, som är svinbra på det mesta. 😕

Hur lika är CM2 och CM3?

Jag har testat CM2 till overhead och förstår inte varför folk tycker CM3 är så bra om de låter lika. Det var verkligen just det jag inte ville ha från OHmickar...

Jag är himla nöjd med mina nya CM3:or... Jag har kört dom både som OH och Puk mickar...

Även stereomickat en gitarr...

Jag tycker dom låter kalas... 😕

Vad har du jämfört med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...