Jump to content
Annons

Melodyne som plugin


Elof (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Dessutom är pluginversionen gratis om man tidigare har köpt Melodyne Studio... 😲

Nu slipper man använda Melodyne Bridge (även om det egentligen inte var särskilt besvärligt...) eftersom hela den funktionaliteten är inbyggd i pluginversionen. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Har vst-pluggen fast bredd och höjd på fönstret? Var visserligen längesen jag läste VST-specen men jag vill minnas att VST-fönster är begränsat till en fast storlek.

Är det bara jag som tycker det är lite konstigt att de tar €299 och $299? Undrar vilken valuta man ska välja 😄

Trevligt hursomhelst.

Link to comment
Dela på andra sajter

tror inte dock att den kommer låta lika bra som programversionen ... det är ju just det som gör att melodyne är så bra, att man inte hör att den fixat till grejor..

Jag hämtade mitt gratisexemplar i går kväll (har man Studio-versionen, så har man... 😉 ) - och hanteringen är fortfarande likadan. Man skickar över audiodata till pluggen och bearbetar sedan där. Det är alltså fortfarande inte ett realtidsverktyg som Autotune - men hanteringen blir förstås smidigare när den nu är i plugin-format i stället för att man ska behöva köra med Rewire eller Melodyne Bridge och ha Melodyne som ett separat program utanför. De har alltså i princip byggt in Melodyne Bridge i pluggen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
tror inte dock att den kommer låta lika bra som programversionen ...  det är ju just det som gör att melodyne är så bra, att man inte hör att den fixat till grejor..

Jag hämtade mitt gratisexemplar i går kväll (har man Studio-versionen, så har man... 😉 ) - och hanteringen är fortfarande likadan. Man skickar över audiodata till pluggen och bearbetar sedan där. Det är alltså fortfarande inte ett realtidsverktyg som Autotune - men hanteringen blir förstås smidigare när den nu är i plugin-format i stället för att man ska behöva köra med Rewire eller Melodyne Bridge och ha Melodyne som ett separat program utanför. De har alltså i princip byggt in Melodyne Bridge i pluggen. 🙂

Hur är det CPU-hungrighet claes?

Jag har för mig att nån skrev på GS att den inte alls var så tung.

Link to comment
Dela på andra sajter

tror inte dock att den kommer låta lika bra som programversionen ...   det är ju just det som gör att melodyne är så bra, att man inte hör att den fixat till grejor..

Jag hämtade mitt gratisexemplar i går kväll (har man Studio-versionen, så har man... 😏 ) - och hanteringen är fortfarande likadan. Man skickar över audiodata till pluggen och bearbetar sedan där. Det är alltså fortfarande inte ett realtidsverktyg som Autotune - men hanteringen blir förstås smidigare när den nu är i plugin-format i stället för att man ska behöva köra med Rewire eller Melodyne Bridge och ha Melodyne som ett separat program utanför. De har alltså i princip byggt in Melodyne Bridge i pluggen. 😎

Hur är det CPU-hungrighet claes?

Jag har för mig att nån skrev på GS att den inte alls var så tung.

Det funderade jag inte över, utan kollade bara väldigt snabbt mitt i natten... 😉

Eftersom det fortfarande inte handlar om realtid, så tror jag inte att det är särskilt hungrigt, men jag ska kolla i kväll (natt?) efter att gitarren är inspelad till den aktuella omgången testinspelningar... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

tror inte dock att den kommer låta lika bra som programversionen ...   det är ju just det som gör att melodyne är så bra, att man inte hör att den fixat till grejor..

Jag hämtade mitt gratisexemplar i går kväll (har man Studio-versionen, så har man... 😄 ) - och hanteringen är fortfarande likadan. Man skickar över audiodata till pluggen och bearbetar sedan där. Det är alltså fortfarande inte ett realtidsverktyg som Autotune - men hanteringen blir förstås smidigare när den nu är i plugin-format i stället för att man ska behöva köra med Rewire eller Melodyne Bridge och ha Melodyne som ett separat program utanför. De har alltså i princip byggt in Melodyne Bridge i pluggen. 😄

Hur är det CPU-hungrighet claes?

Jag har för mig att nån skrev på GS att den inte alls var så tung.

Det funderade jag inte över, utan kollade bara väldigt snabbt mitt i natten... 🙁

Eftersom det fortfarande inte handlar om realtid, så tror jag inte att det är särskilt hungrigt, men jag ska kolla i kväll (natt?) efter att gitarren är inspelad till den aktuella omgången testinspelningar... 😎

jag har då Cre8, menar du att det i princip är onödig uppgradering för mig? Det var ju inte så stora pengar det handlar om, men om man ändå måste gå igenom intankningsprocessen vad är då skillnaden? Stabilare?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Bumpar denna tråd.

Jag använder nu Gsnap och funderar på att byta upp mig för att få mer kontroll.

Är det värt pengarna? Hur mycket CPU snor det?

Jag använde G-snap förut och tycker att det är grymt stor skillnad mellan den och Melodyne. Visst, 3000 är mycket pengar men om du använder tonkorrigering mycket är det absolut väl värt pengarna. Apropå hur mycket CPU det drar så är det nog bäst att du laddar hem demot och testar själv!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bumpar denna tråd.

Jag använder nu Gsnap och funderar på att byta upp mig för att få mer kontroll.

Är det värt pengarna? Hur mycket CPU snor det?

Jag använde G-snap förut och tycker att det är grymt stor skillnad mellan den och Melodyne. Visst, 3000 är mycket pengar men om du använder tonkorrigering mycket är det absolut väl värt pengarna. Apropå hur mycket CPU det drar så är det nog bäst att du laddar hem demot och testar själv!?

Finns det demo?

Hitta bara demofilmer, men får kolla lite noggrannare. Antar att det är begränsade demosar i af och ger inte rätt bedömning. Skulle helst veta av någon som kört det på riktigt, känns mer pålitligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Demo finns att hämta på deras hemsida. Den körs på riktigt så att säga, men har en tidsgräns på 15 minuter och så läggs det in pip då och då, men annars är det ju det fullständiga programmet och ska då dra lika mycket CPU-kraft. (i alla fall om jag förstått det hela rätt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Demo finns att hämta på deras hemsida. Den körs på riktigt så att säga, men har en tidsgräns på 15 minuter och så läggs det in pip då och då, men annars är det ju det fullständiga programmet och ska då dra lika mycket CPU-kraft. (i alla fall om jag förstått det hela rätt)

Grymt...ska genast prova.

Äntligen ett företag som gör bra demos. En demostration ska vara fullskalig för att få kallas demostration.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill utfärda en liten varning här då jag råkar veta att det varit väldigt mycket problem med vst versionen. Jag har själv provat också och då synkade den gravt fel så jag kör nog fullversion tills de har rättat till barnsjukdomarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Tänk vad trevligt det vore med inte musikalisk integration. Tänk om den hade kunna läsa ackord information någonstans. Men ärthjärnorna på steinberg tog bort chordtracks ur cubase när de gick från VST till SX.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
aedeL (oregistrerad)

Hej, nu är det såhär att jag skaffat melodyne plugin som jag vill andvända till melodyne.

är nybörjare och vet inte hur jag ska få det och fungera, har installerat det men vet inte hur jag öppnar det.

Hjälp tack 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har vst versionen och jag använder mig av adobe audition 1.5, Men när jag markera den biten jag vill ha i edit mode så kommer melodyne upp men sen när jag trycker transfer så kommer det inge ljud :S eller den visar singnal men det hörs ingenting. Men det hörs om jag trycker bypass. =/ Vad har jag gjort för fel 😕 Tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...