Jump to content
Annons

demo för sågning


browno

Recommended Posts

Okay kamrater, nu behöver jag eran hjälp igen.

Om mindre än en vecka så drar Overboards demoinspelning igång,

och vi vill att ljudet ska bli så bra som det kan bli i min lilla källarstudio.

Vi har gjort en testinspelning med sång,bas och 3 gitarrer som jag länkar till här under,

det vore grymt schysst om ni kunde ta er en minut och lyssna igenom det och tipsa om

vad som kan bli bättre.

Det är ganska otajt, men det är som sagt bara för att testa ljudet som vi spelade in det.

Det är kompressor på allting och basen är eq:ad, och sen så har jag lagt lite reverb på sången.

Det jag vill ha mest hjälp med är nog tips på eq inställningar och tips om bättre basljud.

http://joxxe.no-ip.com/overboard/filer/nb.wma

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter som ambitiöst punkband från -78.

Svårt att säga nåt om ljudet när man inte har helhetsbilden; inga trummor och, jag lovar, det finns ingen bas där som du säger, eller så har mina högtalare lagt av helt.

Gitarrerna låter väl ok annars som kompmatta, soloslingan som kommer in i slutet låter mjäkig...lite gammal progg-sologitarr nästan...

Skulle ge lite mer om även trummor o bas var med.

Link to comment
Dela på andra sajter

som jag skrev i det inlägget högst upp så är vi mycket väl medvetna om att det är otajt och vi var slarviga när vi spelade in, och jag bad er att inte tänka förmycket på detta utan istället koncentera er på ljudet. Så om du tar och sätter på dig läsglasögonen och uppfördig lite så slipper jag komma och nypa dig i kinden unge man.

Link to comment
Dela på andra sajter

helt Ok 😆

3 guror ? det hör jag inte,

jag skulle ha delat upp jobbet,

typ: powerchords, plock/komp och resonans

dåligt kräm på solot, köp en Warp

fixa trummor

sen är det bara att ösa på som f@n

😮

--edit--

ändra gärna första länken med wma-filen

Redigerat av Rockfart
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok..hänger på folket med att basen måste få mer kropp så den hörs inte bara ligger där som en såsig botten.

Gitarrernas panorering känns inte jämn...ljudbilden tiltar ut från scenkanten.

är gitarrerna line'ade? jag tycker dom saknar rumsklangen som ligger på rösten..

Sången har bra nerv och får ni bara på ett energiskt trumspår, fixar basen och micklar lite mer med rumsklang tror jag att det här kan bli intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

först och främst: tack för alla svar. sen kanske jag borde säga att 2 av gitarrerna kör ackord, det blev så för att vi testade i två olika förstärkare och skulle se vilken som lät bäst, så om vi ville höra den ena skruvade vi på högra högtalaren, vill vi höra den abdra höjde vi volymen på den vänstra. när vi gör den riktiga seriösa inseplningen, kommer det inte att vara så utan bara en gitarr kommer att köra powerchords.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...