Jump to content
Annons

Casio CZ-1000


Nexustwins

Recommended Posts

Tjenare jag undrar vad man ungefär skulle skunna sälja en Casio Cz-1000 för. Vill veta max pris & minimum pris =).

*Bra skick

*Ej orginal adapter

*All knappar funkar

*Midi funkar

*Display funkar

*Ej låda

------------------------------------

Detta är ej en försäljnings anons, vill bara veta vad den är värd!

------------------------------------

Edit: Kan den komma att öka i pris mycket?

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tyvärr så tror även jag att den inte kommer att öka i pris, inte de närmasta 40-50åren, seriöst! 500:- till den som av nostalgiska själ vill köpa en sådan igen. Annars inte mycket.

Jag har ägt 2st CZ-101 och 2st CZ5000, men det var läääänge sedan och jag kommer inte att köpa en CZ igen.

Tips, behåll och ge den till barnbarns barn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey, inte värt att sälja den då, använder den faktiskt som en extra midi klaviatur =). Såg en video med "Tiesto" kommer inte ihåg vad låten hette men leadljudet skulle faktiskt kunna vara från en Casdio Cz X000 (X=Variabel 😄 ). Kanse behöver man den om 10 år 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey, inte värt att sälja den då, använder den faktiskt som en extra midi klaviatur =)

Sedär - men eftersom den inte är anslagskänslig är det ju inget att rekommendera.

Har själv en CZ-101 och det rätt skoj att sitta och leka med den ibland. Det går att få roliga ljud ur den. Dock var det väl 10 år sedan som batteriet för minnet lade av 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara provat VZ-1, som också har Phase distortion, och den tyckte jag faktiskt lät riktigt trevligt.

Men så gillar jag ju gamla synthar.. Speciellt FM-synteser, som ju är nära besläktade med Phase distortion-synthar.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Jag är ingen synthkille, men för ca 1 år sedan gav jag bort en CZ1000 eftersom jag tyckte den var rätt tråkig och jag inte trodde någon skulle betala för den 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ingen synthkille, men för ca 1 år sedan gav jag bort en CZ1000 eftersom jag tyckte den var rätt tråkig och jag inte trodde någon skulle betala för den 😲

Haha, man måste veta vad man gör 😛. Själv köpta jag denna för en mer symbolisk summa 100:- 😆 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ingen synthkille, men för ca 1 år sedan gav jag bort en CZ1000 eftersom jag tyckte den var rätt tråkig och jag inte trodde någon skulle betala för den 😆

Haha, man måste veta vad man gör 😳. Själv köpta jag denna för en mer symbolisk summa 100:- 😳 .

Helt ok pris! 😆

Själv gav jag 400 för min. Fast det var iofs 1995.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gav 200 för min CZ-5000 för ett år sedan. Hade tänkt ha den som masterkeyboard, tills jag kopplade upp den och började spela.......... VISST JA!!! Anslagskänsla har inte alltid funnits  😄  😄

Om du inte vill ha den så kan jag byta 😄.

Eller ev, ta hand om skräpet 😛

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gav 200 för min CZ-5000 för ett år sedan. Hade tänkt ha den som masterkeyboard, tills jag kopplade upp den och började spela.......... VISST JA!!! Anslagskänsla har inte alltid funnits  😄  😄

Om du inte vill ha den så kan jag byta 😄.

Eller ev, ta hand om skräpet 😛

Jag tror grabben får spela sönder den först. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gav 200 för min CZ-5000 för ett år sedan. Hade tänkt ha den som masterkeyboard, tills jag kopplade upp den och började spela.......... VISST JA!!! Anslagskänsla har inte alltid funnits  🥰  🥰

Om du inte vill ha den så kan jag byta 😄.

Eller ev, ta hand om skräpet 🥰

Jag tror grabben får spela sönder den först. 🥰

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...