Egghuvud Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Okej jag hade ett projekt i 32 och lade på två sångspår på detta. Kom sedan på att jag nog borde höja samplingsupplösningen till 44.1. Gjorde det och vips skiftade allting tonart (midiinstrumenten) jag ändrade dem så de låg i rätt tonart, men nu stämmer det inte längre. Sången ligger några cent fel så det låter falskt och eländigt. Jag kanske skulle kunna ändra mastertunen men det går inte i Edirols orchestral. Det går inte att ändra tillbaka och jag gjorde misstaget att skriva över alla ljudfilerna så det går inte heller att ändra tillbaka. De nya falska ligger i poolen. Hur gör man ... och varför pitchar det om när man ändrar upplösningen fattar inte riktigt vad det är som har hänt. 🙁 Hjälp någon? Går det att mastertuna audiospåren ett par millisteg?
Wernborg Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 Du skulle kunna resampla ljudfilerna i något externt program. Jag minns att jag i forntiden brukade resampla trumloopar (fast åt andra hållet, gjorde dom skitigare liksom) och då ändras inte pitch eller tempo.
Claes Holmerup Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 Det finns funktioner i Cubase för att konvertera ljudfilerna till annan samplingsfrekvens, så du skulle kunna testa med det - men kopiera originalen först, för säkerhets skull... 😄
Linus Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 (redigerat) Nåt låter fel i programmets 32->44,1 kHz-konvertering... Skicka hit filerna, typ YouSendIt så fixar jag dem åt dig. Redigerat 30 november 2006 av Linus
Egghuvud Postat 30 november 2006 Trådstartare Postat 30 november 2006 Nåt låter fel i programmets 32->44,1 kHz-konvertering... Skicka hit filerna, typ YouSendIt så fixar jag dem åt dig. Otroligt gulligt. Jag sänder över dem ikväll när jag kommer hem. 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.