Jump to content
Annons

Samma Kaliber - "Moo Moo", says the cow


Betyg  

3 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      1
    • 5
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: "Moo Moo", says the cow

ARTIST/GRUPP: Samma Kaliber

GENRE: Alligator-gospel

LÅTLÄNGD: 3:02

KOMPOSITÖR: maxmaxmax & Henke

PRODUCENT: maxmaxmax & Henke

EV. MEDVERKANDE: maxmaxmax & Henke

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,78 MB

LÅTLÄNK: http://www.angelfire.com/oz2/sibirien/penguins2.mp3

(klistra in i webläsaren eller högerklicka och "Spara som...")

Flitens lampa lyser...Varken mixad eller masterad men här får ni något att bita i!

[Edit: Länk uppdaterad]

Redigerat av Henke
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha, alla Pink Floyd/Barrett-känningar i förra låten stämde!

Detta är bra som fan.

Men det är ju Floyd, liksom.

Produktionen behöver man ju inte säga så mycket om, du skriver ju själv att det inte är klart.

Själva låten får en solklar femma, men jag väntar tills ni mixat färdigt.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Håller med Disco Dan att sämre förebilder än Barret kan man verkligen ha. Piper at the gates of dawn är fortfarande Pink Floyds bästa platta. Bra gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som har bekymmer med att få hem saker som ligger på angelfire?? Måste gå till till hemsidan, och därifrån klistra in låtnamnet. Först DÅ funkar det...

(kör firefox)

Till låten:

Bra. Låter som det ska helt klart. Lite ostämt på gitarrfronten.

Gillar inte alls genren (men det är ju snarare mitt problem), men bra och innovativt. Roliga körer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

5 feta poäng av mig för den här tidsmaskinsresan. Fantastiskt att nån gör sån här musik fortfarande. Mycket bra. Litet minus för slutet, tycker hellre den skulle hållit sig på mattan hela låten ut (ja det är ju en flummig orientalisk, kanske tillochmed flygande matta, men ändå 😏 )

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läste den här tråden blev jag påmind om att jag alltid haft en smått tveksam inställning till Piper at the Gates of Dawn (Dark Side of the Moon, Wish You Were Here, Animals och The Wall är ju däremot en av de mäktigaste albumsviter (?) som någonsin släppts). Men det här tycker jag är bra. Jag tycker alltså att ni är bättre än Syd Barrett-upplagan av Pink Floyd. Smaka på den ni...

Den här gången håller jag inte med Hammagrella: Nämligen i att flummandet i slutet skulle vara dåligt, jag tycker att det funkar jättebra. Tycker dock fortfarande att det känns lite torrt för min smak. (Mer reverb här och där alltså.) Rösterna kanske skulle må bra av att petas i lite också, tycker kanske att mer kompression vore nåt.

EDIT: (Har lyssnat lite mer nu.) ...eller kompression och kompression, det är en massa puffljud i sången hör jag nu.

Redigerat av robotapan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Du verkar vara en sån där jobbig jäkel som låtarna bara rinner ur. En sån som man bara blir så avundsjuk på, då man själv får jobba s.a.t.a.n för att få text och musik och hänga ihop.

Som tidigare så andas det tidigt 70-tal och man börjar känna igen dina harmonier och ohämmade framförande! Inte min absoluta favorit av dina/era alster, men ändå jättebra!

Det är bara gitarrljudet som låter lite vasst... men det har jag ju tjatat om länge... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Jo, han är en jäkel. kranen är helt öppen - som jag när jag är förkyld och ute och cyklar. det bara rinner!

Om någon vill hjälpa till så är Samma Kaliber väldigt mycket intresserad av gästartister på vilket sätt som helst

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...