Jump to content
Annons

Flytta sina inlogguppgifter


91:an

Recommended Posts

Annons
Det är bara att klicka på "glömt mitt lösenord" så får du ett mail till din e-post inkorg. =)

...och ifall du har bytt mailadress sedan registreringen så ändrar du adressen här innan du använder "Glömt lösenord".

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...

Jag förstår i och för sig ironin.

Men det KAN faktiskt vara så att han har ett antal olika ställen att logga in på där användarnamnet inte är lika logiskt som här på forumet. Det har jag i alla fall.

Men det kanske är någon här som bara har det här stället att logga in på...? 😆

Hur som helst, skämt och ironi åsido, det där är ett problem om man inte har riktigt bra ordning på användaruppgifter för alla sina konton och webanslutningar. Ofta går det som jag tror någon redan nämnt, att klicka på "glömt användarnamn och/eller lösenord" och så får man eländet skickat till sin mailadress. Ibland finns inte den funktionen. Och då är det värre...

Vissa konton har en funktion där man kan klicka fram ett ledord som får en att minnas. Som "favorithäst" och svaret blir t ex "Svarten" som då är lösenordet.

Finns inte det heller så är det ännu värre.

Gäller det mailkontot så är man riktigt illa ute, då kan man inte heller få sina lösenord skickade. Då blir det att kontakta sin internetleverantör och begära nya kontouppgifter och lösenord som kommer per post någon dag senare.

Hoppas detta var till någon hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa konton har en funktion där man kan klicka fram ett ledord som får en att minnas. Som "favorithäst" och svaret blir t ex "Svarten" som då är lösenordet.

Finns inte det heller så är det ännu värre.

Jag är så paranoid så att jag inte vågar fylla i de där lösenordsfrågorna. Tänk om någon, genom lite vanligt hederligt detektivarbete, får reda på Svartens existens och sedan loggar in på mitt konto. Min värld skulle falla samman 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa konton har en funktion där man kan klicka fram ett ledord som får en att minnas. Som "favorithäst" och svaret blir t ex "Svarten" som då är lösenordet.

Finns inte det heller så är det ännu värre.

Jag är så paranoid så att jag inte vågar fylla i de där lösenordsfrågorna. Tänk om någon, genom lite vanligt hederligt detektivarbete, får reda på Svartens existens och sedan loggar in på mitt konto. Min värld skulle falla samman 😕

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns du inte ditt användarnamn?  😄

Tänkte precis skriva det också! 😄

Ditt användarnamn är "91:an"...

Varsågod 😉🙂

Aha, någon som känner till lösenordet också? 🤪

Trodde det var signaturen. Nu ska jag ta reda på hur man skriver inlägg på nya datorn också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips i all välmening till alla som har många inloggningsuppgifter, usb-minnen, flera datorer, andra känsliga uppgifter med mera:

Ladda ner Steganos Locknote som är helt gratis.

Programmet behöver inte installeras, krypterar all information och är både program och information i en och samma fil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips i all välmening till alla som har många inloggningsuppgifter, usb-minnen, flera datorer, andra känsliga uppgifter med mera:

Ladda ner Steganos Locknote som är helt gratis.

Programmet behöver inte installeras, krypterar all information och är både program och information i en och samma fil.

Underbart program. Installerade och är toknöjd. Tack för tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Attans, var det så enkelt att få tag på folks lösenord...

"Hej, vi har gjort ett program där du kan skriva in alla dina lösenord.

MVH Steganos"

😕😆🙂 ... 😕

[/paranoid]

Äh, det är ju opensource. Man kan va hellugn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Attans, var det så enkelt att få tag på folks lösenord...

"Hej, vi har gjort ett program där du kan skriva in alla dina lösenord.

MVH Steganos"

😳  😱  😎 ...  😎

[/paranoid]

Man kan vända på det. Betydligt hellre krypterat med AES 256bit än lösenord i en textfil på usb-minnet (vilket annars är ett skrämmande vanligt alternativ för att hålla koll på alla lösenord).

Link to comment
Dela på andra sajter

Med Google Browser Sync kan du synka bokmärken och lösenord du sparat i Firefox, på flera datorer. Och det görs automatiskt när du startar upp Firefox och överföringen till Google är givetvis krypterad.

Sen är frågan vad man föredrar/litar mest på - Googles server eller ditt USB-minne.

😱

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan vända på det. Betydligt hellre krypterat med AES 256bit än lösenord i en textfil på usb-minnet (vilket annars är ett skrämmande vanligt alternativ för att hålla koll på alla lösenord).

Mitt system är annars idiotsäkert.

En postitlapp under tangentbordet. Kan även krypteras om man river sönder den i 256 bitar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan vända på det. Betydligt hellre krypterat med AES 256bit än lösenord i en textfil på usb-minnet (vilket annars är ett skrämmande vanligt alternativ för att hålla koll på alla lösenord).

Mitt system är annars idiotsäkert.

En postitlapp under tangentbordet. Kan även krypteras om man river sönder den i 256 bitar. 😳

Aha, ifall det kommer in inbrottstjuvar i din studio river du sönder lappen innan de hinner läsa? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...