Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har köpt en Studio Projects VTB1 och ska nu koppla in den. Har kopplat in vÄran Akg c4000b till ingÄngen pÄ preampen och sen vidare frÄn preampens utgÄng och Àr kommer problemet,

Ska jag anvÀnda balancerad utgÄng frÄn preampen eller line out?

Och ska den sen i mboxen pÄ DI eller Line TRS?

Tacksam för hjÀlp.

Annons
Postat

Tackar tackar 😄 men fan det brummar som fan.... det gör det hur jag Ă€n kopplar in skiten! SĂ„ fort jag vrider pĂ„ Tube blend sĂ„ kommer ett brööööhl ju mer jag vrider pĂ„.... den mĂ„ste ju vara trasig eller?

Postat

Ja utan tubeblend sÄ Àr det helt knÀpptyst och sÄngen lÄter bra, men man vill ju anvÀnda tubeblend och sÄ fort man drar pÄ det sÄ lÄter det som man har en kabel inkopplad in i en marshalltop fast andra Ànden pÄ kabeln hÄller man i handen.

Postat

Oj, det lÄter trasigt. Kanske röret som Àr paj? Jag vet inte hur de ser ut innuti, men har du möjlighet att kolla om det Àr mikrofoni i röret eller nÄt?

Postat

Lyser ju lÄngt dÀr inne men vet inte om det Àr en blÄ lampa dom bara satt lÀngre ut! Ringde börsen förut som sa att jag fÄr en ny imorgon sÄ fort dom öppnar men dom vet ju oftast inte direkt vad det Àr men man vet ju aldrig. Typiskt, stog en hel packe med sÄna paket.... dvs om jag tagit den enda trasiga... hur gÄr det till haha?

Postat

SĂ„nt dĂ€r Ă€r ju för typiskt för att man inte ska kunna skratta lite Ă„t det 🙂

Om du har möjlighet att fÄ en ny Àr det ju bara att promenera till börsen och fÄ den ersatt. Att den lÄter knas bara med röret i kedjan lÄter ju som om det Àr den biten som Àr paj.

Postat

Haha och det fula Àr att jag gjorde lite sÄdÀr som pensionÀrer brukar göra i affÀrer dvs att man inte tar varan lÀngst ut, utan man tar en lite lÀngre in haha aaaaaaaaaahhhhh!!!

Postat
Haha och det fula Àr att jag gjorde lite sÄdÀr som pensionÀrer brukar göra i affÀrer dvs att man inte tar varan lÀngst ut, utan man tar en lite lÀngre in haha aaaaaaaaaahhhhh!!!

Hahaha 😎

Återkom om det inte funkar med den nya, dĂ„ Ă€r nĂ„got seriöst knas 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.