evilrocker Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Har köpt en Studio Projects VTB1 och ska nu koppla in den. Har kopplat in vÄran Akg c4000b till ingÄngen pÄ preampen och sen vidare frÄn preampens utgÄng och Àr kommer problemet, Ska jag anvÀnda balancerad utgÄng frÄn preampen eller line out? Och ska den sen i mboxen pÄ DI eller Line TRS? Tacksam för hjÀlp.
Torwald Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Mick -> Mick in pĂ„ VTB1 -> balancerad utgĂ„ng -> Line TRS pĂ„ mbox đ
evilrocker Postat 10 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 10 november 2006 Tackar tackar đ men fan det brummar som fan.... det gör det hur jag Ă€n kopplar in skiten! SĂ„ fort jag vrider pĂ„ Tube blend sĂ„ kommer ett brööööhl ju mer jag vrider pĂ„.... den mĂ„ste ju vara trasig eller?
Torwald Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Hum, det lÄter underligt. Brumma ska det sÄklart inte göra. Och det lÄter bra utan tubeblend?
evilrocker Postat 10 november 2006 TrÄdstartare Postat 10 november 2006 Ja utan tubeblend sÄ Àr det helt knÀpptyst och sÄngen lÄter bra, men man vill ju anvÀnda tubeblend och sÄ fort man drar pÄ det sÄ lÄter det som man har en kabel inkopplad in i en marshalltop fast andra Ànden pÄ kabeln hÄller man i handen.
Torwald Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Oj, det lÄter trasigt. Kanske röret som Àr paj? Jag vet inte hur de ser ut innuti, men har du möjlighet att kolla om det Àr mikrofoni i röret eller nÄt?
evilrocker Postat 10 november 2006 TrÄdstartare Postat 10 november 2006 Lyser ju lÄngt dÀr inne men vet inte om det Àr en blÄ lampa dom bara satt lÀngre ut! Ringde börsen förut som sa att jag fÄr en ny imorgon sÄ fort dom öppnar men dom vet ju oftast inte direkt vad det Àr men man vet ju aldrig. Typiskt, stog en hel packe med sÄna paket.... dvs om jag tagit den enda trasiga... hur gÄr det till haha?
Torwald Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 SĂ„nt dĂ€r Ă€r ju för typiskt för att man inte ska kunna skratta lite Ă„t det đ Om du har möjlighet att fĂ„ en ny Ă€r det ju bara att promenera till börsen och fĂ„ den ersatt. Att den lĂ„ter knas bara med röret i kedjan lĂ„ter ju som om det Ă€r den biten som Ă€r paj.
evilrocker Postat 10 november 2006 TrÄdstartare Postat 10 november 2006 Haha och det fula Àr att jag gjorde lite sÄdÀr som pensionÀrer brukar göra i affÀrer dvs att man inte tar varan lÀngst ut, utan man tar en lite lÀngre in haha aaaaaaaaaahhhhh!!!
Torwald Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Haha och det fula Ă€r att jag gjorde lite sĂ„dĂ€r som pensionĂ€rer brukar göra i affĂ€rer dvs att man inte tar varan lĂ€ngst ut, utan man tar en lite lĂ€ngre in haha aaaaaaaaaahhhhh!!! Hahaha đ Ă terkom om det inte funkar med den nya, dĂ„ Ă€r nĂ„got seriöst knas đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.