Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Har köpt en Studio Projects VTB1 och ska nu koppla in den. Har kopplat in våran Akg c4000b till ingången på preampen och sen vidare från preampens utgång och är kommer problemet,

Ska jag använda balancerad utgång från preampen eller line out?

Och ska den sen i mboxen på DI eller Line TRS?

Tacksam för hjälp.

Annons
Posted

Tackar tackar 😄 men fan det brummar som fan.... det gör det hur jag än kopplar in skiten! Så fort jag vrider på Tube blend så kommer ett brööööhl ju mer jag vrider på.... den måste ju vara trasig eller?

Posted

Ja utan tubeblend så är det helt knäpptyst och sången låter bra, men man vill ju använda tubeblend och så fort man drar på det så låter det som man har en kabel inkopplad in i en marshalltop fast andra änden på kabeln håller man i handen.

Posted

Oj, det låter trasigt. Kanske röret som är paj? Jag vet inte hur de ser ut innuti, men har du möjlighet att kolla om det är mikrofoni i röret eller nåt?

Posted

Lyser ju långt där inne men vet inte om det är en blå lampa dom bara satt längre ut! Ringde börsen förut som sa att jag får en ny imorgon så fort dom öppnar men dom vet ju oftast inte direkt vad det är men man vet ju aldrig. Typiskt, stog en hel packe med såna paket.... dvs om jag tagit den enda trasiga... hur går det till haha?

Posted

Sånt där är ju för typiskt för att man inte ska kunna skratta lite åt det 🙂

Om du har möjlighet att få en ny är det ju bara att promenera till börsen och få den ersatt. Att den låter knas bara med röret i kedjan låter ju som om det är den biten som är paj.

Posted

Haha och det fula är att jag gjorde lite sådär som pensionärer brukar göra i affärer dvs att man inte tar varan längst ut, utan man tar en lite längre in haha aaaaaaaaaahhhhh!!!

Posted
Haha och det fula är att jag gjorde lite sådär som pensionärer brukar göra i affärer dvs att man inte tar varan längst ut, utan man tar en lite längre in haha aaaaaaaaaahhhhh!!!

Hahaha 😎

Återkom om det inte funkar med den nya, då är något seriöst knas 😄