Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hello, hÀngt hÀr ett tag nu. Förbaskat trevligt stÀlle som tyvÀrr gör att tiden till musikskapade blir lidande. Det Àr ju sÄ lÀtt att bara bli sittandes och lÀsa trÄd efter trÄd. Har spelat gitarr sedan 1982 dÄ farsan ropade in en totalt ospelbar spansk gitarr pÄ auktion. Jag började i alla fall pÄ fritidsgÄrdens "LÀr dig kompa pÄ gitarr-kurs". Turistens klagan pÄ 10 ostÀmda gitarrer, men... det blev ett gift, och sedan dess har mitt huvud nÀstan uteslutande fyllts med musik.

"KarriÀren" har gÄtt frÄn diverse kÀllarband till projekt och soloprojekt och allt dÀremellan. Kring 1987 nÄnstans hade en polare ett hÄrdrocksband dÀr keyboardisten hoppade av. Jag hade ett keyboard!!! hemma sÄ jag fick en plats i bandet. Det var i alla fall dÀr jag tvingades lÀra mig spela keyboard. Hade jag haft en sÀckpipa hade det sÀkert behövts ocksÄ. Intresset för inspelning har ocksÄ alltid funnits dÀr. Det började sÄ smÄtt med hjÀlp av tidigare nÀmnda keyboard, tvÄ kassettdÀck och en gammal BjÀrton med inbyggd mic. (Den har för övrigt frun dammsugit ner (frÄga inte hur det gick till) frÄn vÀggen sÄ att hela baksidan lossnat!!!) Jag har alltid haft ett slags ekorrsinne nÀr det gÀller att bevara musik. Alla sammanhang jag Àr med i har jag försökt att föreviga pÄ nÄt sÀtt, sÄ det har blivit en del i hyllorna under Ären.

Det nÀrmsta ett genombrott jag varit var vÀl nÀr jag med bandet DRAMA 1989 spelade in en demo i en skivstudio i Lagan. Dom hade skivbolag och studio i samma pÄse och chefen kallade upp oss till kontoret nÀr vi var klara med inspelningen. VÀl nersjunkna i hans soffa började han frÄga ut oss om vÄr gudstro och om vi kunde stÄ för det vi sjunger, och i sÄ fall skulle vi nog kunna fÄ spela in en skiva. HjÀlp, hur gick detta till. Tydligen hade han tolkat in bÄde Jesus och hans moster i mina texter som tydligen var lite vÀl luddiga. Man kanske skulle spelat dum och blivit big-in-Jönköping!

Under nÄgra Är pÄ gymnasiet hade jag tillsammans med tvÄ andra en gitarrtrio dÀr vi spelade klassiskt och folkmusik arrat för tre gitarrer. Kul som fan, det hade varit kul att testa igen.

NÄgra band jag varit med i.

Utifall att nÄn hÀr pÄ forumet kÀnner till dom, hojta till sÄ har vi nÄt gemensamt.

ARIES

NOVA SCOTIA

DRAMA

BROR VELOUR MAGIC ORKESTER

ARMAGEDDON

STRUMA

KAPTEN SOUL

COSMIC AGOGO

FANK DAMP

ANABELLE COVERUP

JONAS HUMLEKLO

NOSE CREAM

Nu för tiden blir det mest klinkande pÄ pianot dÀr hemma, varvat med lite jazzande i egna bandet Nose Cream dÀr gitarr trakteras. Uppblandat med detta komponerar och spelar jag in en del hemma ocksÄ. Kika gÀra in pÄ mina demolÄtar via lÀnken i signaturen nedan.

Oj vad lÄngt det blev, hoppas ni Àr kvar.

Ha det gott alla!

// Steffo

Redigerat av Wernborg
Annons
Postat

Diger CV! 😄

Och vĂ€lkommen ska du vara! 😛

Postat (redigerat)

Hellosan... 😛

Redigerat av ynot
Postat

vÀlkommen, har samma problem, det blir lÀtt att man fastnar pÄ forumet nÀr det vÀr nÄgot man ska spela in.

Postat
Hallojsan och vÀlkommen!

Blir lite fundersam hÀr...

Under vilken peroid spelade du i Cosmic Agogo?

Tjena. MÄste ha varit 97-99 ungefÀr. Har du varit med?

Postat
Hallojsan och  vÀlkommen!

hahhaa..jösses va kul!

Jag var med in the beginning kan man sÀga...mellan 80 - och framÄt hoppade in dÄ och dÄ nÀr det fattades sÄngerska.. har gjort vÀldigt mycket spelningar och med Cosmic Agogo..

Postat

hahhaa..jösses va kul!

Jag var med in the beginning kan man sÀga...mellan 80 - och framÄt hoppade in dÄ och dÄ nÀr det fattades sÄngerska.. har gjort vÀldigt mycket spelningar och med Cosmic Agogo..

FrĂ€ckt. Förmodligen har vi lirat samma lĂ„tar ocksĂ„. Har förnyade sig inte sĂ€rskilt ofta den gode Charlie. Jag gjorde nog inte mer Ă€n 5-6 gig med bandet. Det var vĂ€l inte sĂ„ hippt med funk kring 97 😕

Postat

hahhaa..jösses va kul!

FrĂ€ckt. Förmodligen har vi lirat samma lĂ„tar ocksĂ„. Har förnyade sig inte sĂ€rskilt ofta den gode Charlie. Jag gjorde nog inte mer Ă€n 5-6 gig med bandet. Det var vĂ€l inte sĂ„ hippt med funk kring 97 😛

Hahaha..ja vi har sÀkert spelat samma lÄtar...

Han spelade sina lĂ„tar helt enkelt..mĂ„nga musiker har varit med i hans band och mĂ„nga av dem Ă€r kĂ€nda musiker idag..😆

Hur som helst en rolig tid var det iaf...Kunde han dra ihop ett gÀng bra musiker sÄ skulle jag inte sÀga nej till ett gig idag..haha

Postat
mĂ„nga musiker har varit med i hans band och mĂ„nga av dem Ă€r kĂ€nda musiker idag..😛

Åh fan. Vilka dĂ„?

Ähh det lĂ„ter jag vara osagt...folk kanske inte vill att man skvallar..Hahaha..

Kul iaf att rĂ„ka pĂ„ dig...😆

Postat

Hej Wernborg. Min gamla lĂ€rare hette Wernborg, eller om det va borgström haha ja kommer inte ihĂ„g riktigt. VĂ€lkommen iallafall 😛

Postat (redigerat)
Hej Wernborg. Min gamla lĂ€rare hette Wernborg, eller om det va borgström haha ja kommer inte ihĂ„g riktigt. VĂ€lkommen iallafall 🙂

Tack. Jag var musiklÀrare i Anderstorp, men dÄ hette jag inte Wernborg (gift sedan dess) Helt galet, jag var 19 och vikarierade pÄ ett högstadie som musiklÀrare.

Redigerat av Wernborg
  • 1 mĂ„nad senare...
Postat

Damp in pÄ denna trÄd och rÄkade lÀsa om Cosmic Agogo. Jomen, kÀnner en som var basist i bandet nÄgon gÄng runt 96 (tror jag det var). Har varit och sett "er" nÄgon gÄng. Charlie - det var sÄngaren/frontfiguren vÀl?

Postat (redigerat)
Damp in pÄ denna trÄd och rÄkade lÀsa om Cosmic Agogo. Jomen, kÀnner en som var basist i bandet nÄgon gÄng runt 96 (tror jag det var). Har varit och sett "er" nÄgon gÄng. Charlie - det var sÄngaren/frontfiguren vÀl?

HallÄ dÀr.

96 var sÀkert sÀttningen före den jag var med i. Visst var Charlie frontfigur, tillika lÄtskrivare, Àven om jag hade ett par lÄtar med pÄ repertoaren sÄ var bandet helt och hÄllet Charlies bÀbis.

Undrar om det lever idag....

Redigerat av Wernborg
Postat

du fĂ„r ett vĂ€lkommen frĂ„n mig, lite sent med tanke pĂ„ nĂ€r trĂ„den postades men det Ă€r vĂ€l aldrig försent 😉

• 4 veckor senare...
Postat

Tjena Wernborg!!!!!!!

VĂ€lkommen:-)

Postat

Hej alla som hÀlsar. Jag trivs hÀr och kÀnner mig sÄ vÀlkommen.

ÅssĂ„ har man hunnit och bli veteran ocksĂ„.... Det var ett tag sedan trĂ„den skapades. FörstĂ„r inte hur man hunnit med alla inlĂ€gg 😄 Fast nu Ă€r pappaledigheten över sĂ„ forumhĂ€ngande Ă€r numera förlagt kvĂ€llstid sĂ„ inlĂ€ggsfrekvensen borde plana ut nu. ?

HÀlsa pÄ för all del vet ja...

Postat

fan sĂ„ juste 😎 Har du lirat i Nova Scotia? gryyym 🙂

Hej Hej

Postat
fan sĂ„ juste 😳 Har du lirat i Nova Scotia? gryyym 🙂

Hej Hej

Oj. Det var lÀnge sen. Undrar om vi talar om samma band, för jag trodde inte nÄn mindes det bandet. MjukhÄrdrocksband aktivt 1986-1988 i SmÄland. Samma?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.