Jump to content
Annons

Crumble Zone - Vill inte veta


Fidden

Recommended Posts

Annons
starboy (oregistrerad)

Du har förmodligen fått till det som du vill ha det.

Det enda jag kan känna är att instrumenten grötar ihop sig en aning.

Lite bättre separation så blir det kanon.

mina 50 öre

/cheers

Redigerat av starboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra. Lite för stort rum för låten tycker jag. Bra separation av instrument också. Schysst mangel på trummorna.

Det enda jag hänger upp mig på är att sången är lite oengagerad. Du liksom trycker inte dit tonerna utan tar dom underifrån, speciellt i första versen. Mer attityd så blir det kanon. Kul med överstyrd sång på slutet. (eller är det mp3-filen?)

Bra jobbat!!

// Steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte veta
Jag vill gärna veta
Hur ska du ha det? 😆

Jag gillar det. En hyffsad vers och stark refräng.

Jag får dofter av Winnerbäck. Men så är du ju från Linköping också 🙁

Dynamiken i sången gör att man ibland missar vissa stavelser eller ord. Komprimera sången mera.

Minska ner på crashcymbalerna i trummorna. Bättre att röja loss mer och mer för varje refräng, än att ha konstant mangel i alla refränger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Starboy: Grötigt, japp... Ska försöka fixa till det. Hör det tydligare nu med mer pigga öron.

Wernborg: För stort rum, betyder det för mycket reverb? Eller det kan nog vara det är jag är så kär i delaydränkta gitarrer. Får nog dra ner lite på den varan.

Sången känner jag också måste göras om. Kul att du gillar =)

Linus: Ja det nästan stinker ju winnerbäck om det, vet inte riktigt vad som hände...

Några cymbaler är som du säger överflödiga, ska se över dom.. men kommer nog behålla mycket också. Vill framför allt rätta till det mest ostrukturerade i trumkompet som ligger där för att jag glömde bort mig när jag spelade in det 😆

Får prova med hårdare kompressor på sång igen, hade det under en fas i mixningen, men fick det inte att låta bra. Kul att det gillas.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Spontana reaktioner: hög sång. Grötiga gitarrer. Det liksom bara smetar någonstans därbakom.

Det som är bra: Sången, låten, texten.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite U2-vibbar och det är ju bra. Gillar dock inte hur alla instrument ligger på hela, hela tiden sången blir som från en drunknad, får ingen luft och allt låter jämtjockt och överkomprimerat. Kan du hushålla mer skulle det säkert lyfta för låten är brrrraaa. Sången annars fin och snyggt när du går upp en oktav på slutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie: Jo, sången ligger för högt i början iallafall, men sen tycker jag nog att den ligger där den ska. Får försöka lägga in nån slags automatisering.

Kul att sång, låt och text gillas, bara att jobba vidare med mixen med andra ord =)

Equality: Jag förstår vad du menar. Var faktiskt på gång att göra en mer gradvis uppbyggnad av låten där gitarrerna kommer mer efterhand.. men latheten tog överhand och jag lät det vara. Förmodligen kommer jag göra ett försök om jag får tid och lust att sätta mig en längre stund med den igen.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det här är bra sången måste in i mixen bara, musiken kommer lite för långt bak. Sången är inte för hög den kommer från ett annat rum bara.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Sven: Känns bra att jag lyckades bryta trenden och göra nåt som du gillade igen 🙂

Du har nog rätt angånde sången... får nog göra en helt ny tagning för att få det att passa in. Satt hur länge som helst och försökte pussla in det i ljudbilden, men utan större framgång.

Mange: Ja, troligtvis gjorde jag mer skada än nytta i mina försök med eq, kompressorer och deesser... ny sång är ett måste. Tack för lyssning och kommentar, kul att du gillade det =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag gillar det här som fan (det här också).

Det finns något charmigt i dom stökiga gitarrena som jag tycker att du ska behålla, din dialekt och ditt uttal passar helt klockrent till den här musiken och jag gillar verkligen lyricsen.

Skönt att någon vågar röra sig i Eldkvarn-land 2006.

Keep it up!

Jag tror att du har något riktigt stort på gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt men sången.......inte dålig med tonerna: men är du lika arg som gittarerna eller är du mildare just nu flyter det lite mitt imellan.

Sångljuden skulle nog må bra av (min favorit) lite hängmatta 😳

men gör en ny tagning men lite djävla annama..

För detta är bra,,,

Tony

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny: Oj... Du klämmer ju i så man tror att skivbolagsdirektören ska ringa vilken sekund som helst. Vad glad man blir 😱

Ynot: Nytagning i hängmatta, check! 😏

Osiris: Det undrar jag också... Jag hör bara ATT det är fel, inte vad som är fel.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny: Oj... Du klämmer ju i så man tror att skivbolagsdirektören ska ringa vilken sekund som helst. Vad glad man blir 😱

Ynot: Nytagning i hängmatta, check! 😏

Osiris: Det undrar jag också... Jag hör bara ATT det är fel, inte vad som är fel.

hängmattan o attityden givetvis 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)

fan du arbetar riktigt bra med din röst genetemot musiken.

stundtals berör låten mig, t.ex. vemodiga slutstunder på verserna.. men ibland känns den som vilken poplåt som helst.

sjunger du i band? du hade passat som sångar-frontfigur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm intressant grepp... du går ner när refrängen kommer. Fast i slutet går du upp en oktav då blir det lite mer klös och låten växer helt plötsligt till en helt annan nivå.

Håller väl med någon att det låter lite utsmetat och grötigt ibland. Speciellt i förrefrängen annars så passar det bra i refräng och vers.

Gillar ditt sätt att uttrycka dig i ord. Det har jag säkert sagt förr hehe.

Spontant tycker jag versen har vissa likheter med ultravox "dancing with tears in my eyes", inte så att det stör men ändå festligt, har du lyssnat på dem någon gång i din ungdom?

Resultatet är bra som alltid, ha det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Osiris: Det är en ADK A-51 S körd genom preampsen i ett Yamaha MG12/4 bord. På frågan om hur jag rattat eq får jag passa så länge. Tror att det kan vara en camelcrusher som spökat till det.

Gufv: Kul att det gillas! Sjunger inte i band, kanske nån gång i framtiden när man blir gammal och grå.

Valdez: Skönt att höra att det inte är helt åt skogen ljudbildsmässigt 😠

Stajo: Ultravox! Coolt, lyssnade inte på dom alls när dom var aktuella, mest för att jag var för liten, men på senare år har jag lyssnat på dom en del. När du säger det, så är ju min vers faktiskt ganska lik den refrängen. Vilken tur att det inte var mer likt dock, en gång gjorde jag i princip hela Bobby Brown och trodde att det var min låt... 🙂

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra produktion på det stora hela...

Bra trumljud.

Gillar sångljudet, bra närhet. Däremot känns sången lite känslokall. Känns inte som att den engagerar mig. Kan du inte lyfta upp refmelodin en oktav... kanske blir för högt för dig men funkar det tror jag det kan bli riktigt snyggt.

Tycker att refrängmelodien är skön.... kan verkligen höra och känna hur skön den skulle bli om den sjöngs lite mer pressat högre upp! På slutet närmar det sig vad jag har i åtanke...

Bra låt i helhet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena fidden.

Jag har som grundregel att inte se vad andra skrivit innan jag lyssnar,för att ha fräscha öron så att säga.Så om jag inte tillför något så äre bara å blunda 😳

Ok,din låt då:Bra sång! Snygga trummor..Kanske lite mer tryck i basen,man hör den bra under intro delen men sedan så drunknar den i ljudbilden..åtminstone i min lyssning. Kanske cymbalerna "ringer" sönder ett så här snyggt arr,lite mer sparsamt där skulle vara att föredra..Sång stämman eller vad det är, är ju rätt låg,Medvetet? Den låter lite små skumt..Nåja,Bra låt och bra framförande.

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...