Jump to content
Annons

Cubase på Pentium M 1,2?


tofumannen

Recommended Posts

Hejbaberiba.

Funderar på att skaffa en sån där mikroskopisk LG laptop som väger 1,07 kg till diverse primitiva program MEN även köra lite Cubase. Undrar om processorn räcker, Pentium M 1,2 Ghz.

Såg på steinbergs hemsida att SX3 kräver minst 1,4 Ghz men jag har också möjlighet att köra SX1, kanske kräver mindre. Nån som vet? Det rör sig om extremt simpla inspelningar: 1 audiospår och kanske en reverbplugg, inte mer.

Vad tror ni? 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rackarns. Har letat en del men hittar inga prestandakrav på Cubase SX1.

Men visst katten borde väl en Pentium M 1,2 GHz klara det om min gamla Pentium III klarar det? Hittar ingen klockfrekvens men en Pentium III är väl inte snabbare än en Pentium M 1,2 GHz?

Link to comment
Dela på andra sajter

Rackarns. Har letat en del men hittar inga prestandakrav på Cubase SX1.

Men visst katten borde väl en Pentium M 1,2 GHz klara det om min gamla Pentium III klarar det? Hittar ingen klockfrekvens men en Pentium III är väl inte snabbare än en Pentium M 1,2 GHz?

Klart det fungerar, Pentium M är ju snabbare än man tror, ja sedan sitter det mest i arbetssätt om du slår i taket eller inte. Har du ett separat ljudkort som du skall använda? Det kan nog ha mer betydelse.

PS: En polare till mig testade att köra Ableton Live på sin Flybook, det var inga problem. Den var en 1.1 Pentium M.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Dynamic-PulZe (oregistrerad)

kolla in steinberg.net's hemsida... gå in på produkter och i underlänkarna kan du se system requierments på allt...

peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, som jag skrev i frågan så hade jag redan kollat steinbergs hemsida men inte hittat prestandakrav för äldre versioner.

Men frågan kvittar numer eftersom vi på kommunen ändå måste köpa dell så jag har fått en XPS 12tummare med core 2 processor på 2.0 så det kommer inte vara nåt problem tror jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...