Jump to content
Annons

sampla 7 strÀngad guitar


kirtaphus

Recommended Posts

😕 Är det nĂ„gon som har gjort de? som program?

gÄr att fÄ tag pÄ? köpes/gratis?,

Eller Ă€r det nĂ„gon som har en 7stĂ€ngad gitarr pĂ„ forumet som vill ids, hellst rena toner ingen dist pĂ„, skulle vara kul att ha .wav alla toner pĂ„ gitarren 😏

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

skaru göra metal dĂ„ eller?? 😏

de e svÄrt som fan o fÄ en gitaqrr samplad att lÄta naturligt.. de e roligare o göra cpljud av dom.. jag kollar i mina samplingsmappar

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Mm Precis, 😕 av de lite tyngre genre, lite av In Flames, CoB.

Mycket korta staccato toner, i hög fart, kan bli svÄrt, men var en kul tanke att kunna göra ett stycke, har programerat en lÄt uti frÄn noter bara, gÄr sisÄdÀr i 250bpm

sĂ„ nu vill jag ha ett tungn ljud typ 7strĂ€ng, stĂ€mma ner och spela in sjĂ€lv Ă€r vĂ€l enda sĂ€ttet. 😏

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

😄:D

du behöver inte stĂ€mma ner sĂ„ mkt för att det ska lĂ„ta fett.. 😕

hmm galet projekt.. 😄

lycka till.. jag letar för fullt!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kanske nÄn pÄ forumet som har en 7-strÀngad som kan lÀgga gitarren?

Roligare att ha gjort allt sjĂ€lv 😛

DÄ kan du ju be ngn "sampla" exakt de toner du har sÄ kanske du kan pilla ihop det sjÀlv! =)

EDIT: Jag kan frÄga min gitarr om den har lust... alltsÄ om du bara dokumenterar vilka ackord och tonerna, och dessutom hur du vill ha dem spelade. Om det inte Àr för mycket kan jag kanske peta ihop det, gitarren skall ÀndÄ roddas upp ikvÀll.

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jo i och för sig, men det blir en del.

Det jag ser i min lÄt just nu sÄ klarar jag mig med att stÀmma ner till DAFCGC

och dÄ kan jag lika sampla det sjÀlv. eller spela in lÄngsamt och strecha till rÀtt.

Men de hÀr med samplad 7:a var mest en frÄga om det finns fÀrdigt, eller om nÄgon har gjort de. skulle vara kul till framtida projekt man har i tankarna. skulle underlÀtta nÀr man inte sjÀlv har en.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jo i och för sig, men det blir en del.

Det jag ser i min lÄt just nu sÄ klarar jag mig med att stÀmma ner till DAFCGC

och dÄ kan jag lika sampla det sjÀlv. eller spela in lÄngsamt och strecha till rÀtt.

Men de hÀr med samplad 7:a var mest en frÄga om det finns fÀrdigt, eller om nÄgon har gjort de. skulle vara kul till framtida projekt man har i tankarna. skulle underlÀtta nÀr man inte sjÀlv har en.

Eftersom det Àr akustiska ljud du Àr ute efter sÄ kan du vÀl ta en samplad 6-strÀngad bas och anvÀnda tonerna för topstrÀngen till din 7-strÀngade gura?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Eftersom det Àr akustiska ljud du Àr ute efter sÄ kan du vÀl ta en samplad 6-strÀngad bas och anvÀnda tonerna för topstrÀngen till din 7-strÀngade gura?

Ja du har nog rĂ€tt, men tyvĂ€rr har jag ingen samplad 6-strĂ€ngad bas heller 😆

Har sucktat lÀnge efter Spectrasonics Trilogy.

Undra om det skulle funka om man köper den lÄga B-strÀngen och slÀnger pÄ,

sen samplar den?

Det finns hur mycket drum-loops, synth, orchestra, beat, kick, osv osv, men knappt nĂ„gra samplade gitarr toner? tycker jag Ă€r mĂ€rkligt!! 😆

Är det sĂ„ svĂ„rt, Hur Ă€r det med Steinbergs VirtuellGitarist2 hur lĂ„ter den?

eller Ă€r det bara fördiga komp? har lite koll pĂ„ dom. 😏

Steflund: jag ska försöka sjÀlv, om det lÄter för djÀ..gt dÄ fÄr jag be om hjÀlp om nÄgon kan sampling Ät mig.

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...