Jump to content
Annons

Installera DFH Superior


Ponderosa

Recommended Posts

Ok, då sitter jag här med den blåa lådan och dom 5 dvd skivorna och försöker bli klok på hur jag skall göra...

Enligt manualen så skall man bara "Drag & Drop the folder SUPERIOR to any of your hard drives at the desired location". Vad jag inte begriper är att det finns (på första skivan) 2 st mappar till som heter "Soundsinstall.pkg" samt "Soundsupdate" som innehåller filer av intresse?Det näms ingenting om dom i manualen.

Häng med här nu, för nu blir det krångligt:

I "Soundsupdate" mappen ligger det två mappar som heter "Superior" och Soundsinstall.pkg" (OBS! inte samma som jag nämde ovan". I "Soundsupdate"-mappens "read me" står det att man ska dra mappen Superior till sin dator (precis som med den "riktiga" superior mappen som ligger direkt på skivan) men ingenting om "soundsinstall.pkg".

Vad skall egentligen dras till datorn? och vad är "Soundsinstall.kpg" + "Soundsupdate" mapparna för något?

Jag är helt lost här.. Kan någon erfaren DFH Superior användare hjälpa mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm jag vet inte om jag är till så mycket hjälp men jag minns själv vilket kaos det var när jag installera Superior. Var lite lättare med C&V eftersom jag redan hade genomgått installationen av Superior.

Men såhär. För över allt som finns på skivorna till din hårddisk. Du kommer upptäcka att det kommer finnas mappar som heter samma sak. Om du får en andra mapp som t.ex. heter OH så är det bara att öppna den nya OH-mappen och ta och dra över alla filer från den till den redan existerande OH-mappen. Så gör du så för varje skiva. Angående Souninstall.pkg så vet jag inte rikitgt vad det var, men jag har för mig att jag installerade det och det funkade hehe. Soundupdate är väl bara en mapp där den letar efter uppdateringar automatisk på nätet, eller är jag helt ute och cyklar?

Men om du skapar en mapp som heter Superior och sen lägger alla filer från skivorna där inklusive Soundstates filen (den är mycket viktig eftersom det är den filen superior sedan använder för att lokalisera alla ljud) så ska det nog inte vara något problem.

Jag kanske bara rörde till det ännu mera, så någon som har koll kan ju skriva mer utförligt. Jag lyckades bara, kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde allt. m:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev det rörigt.. Du menar alltså att jag skall föra över ALLTING som finns på skivorna till en ny mapp?..

Och du nämde Soundstates filen? det finns ingen fil som heter så 😳

Vi tar det från början, rätta mej om jag har fel:

1) Stoppa i skiva 1 och klicka "Plugins"->"PCVSTi" sen kör installationen för allting där (Cocktail, Drummer & Percussion).

Vad är ReWire? behöver jag det när jag kör med Cubase VST 32?

2) Flytta över "Superior" mappen till den platsen på datorn där du har tänkt lägga alla ljudfilerna.

Spelar det någon roll i vilken ordning skivorna förs över? eller måste det vara skiva "1" följt av "2","3" osv

Redigerat av Ponderosa
Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag installerat DFH enligt vad som stod i manualen. Men när jag startar upp Cubase och skall starta nån av DFH (Drummer, Cocktail, Percussion) "pluginsen" så står det följande:

The Directory Given by your "Sound Path" does not contain a "soundstats" file. This May indicate a faulty "Sound Path".

Enable the "Local Sound-Stats" setting to use it anyway?

Vad är fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...