Jump to content
Annons

Electroid


Göra en hel låt av detta?  

5 röster

  1. 1. Göra en hel låt av detta?

    • Ja
      4
    • Nej
      0


Recommended Posts

Annons

Tuffigt. Härlig ångest i musiken tycker jag (vilket alltså är bra). Nice start/stop-intro och sedan rakt in i versen/första partiet, som jag tycker har en drivande rytm.

EDIT: Gör en hel låt, mitt förslag är att kanske bygga upp allting till ett crescendo eller så (lägga på mer, utveckla vad som finns) och sedan kanske ta ner det på slutet (eller göra om samma grej ett par gånger).

Redigerat av robotapan
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som det kan bli något med mer variation. Stilen är mörk och trevlig, kanske att ditt blippljud bryter av lite där. Gör en låt så får vi sed hur det låter då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det här är helt ok, tycker du ska göra nåt mer av detta.

Irriterar mig på blippet bara, om det absolut ska vara med så tror jag nog det bör vara lite mer diskret, det ska smälta in lite mer i resten av låten.

Annars är allt helt ok.

MvH

EF

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni gillar det! Blippet ska definitivt bort, och att den är så lång utan särskilt mycket variation är för att jag egentligen bara testade trancegaten.

Återkommer när jag gjort lite mer.. (om jag nu bara kunde få min Novation ReMOTE Audio att funka bra med FL Studio. se tråd här)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...