Jump to content
Annons

Basshunter


Trance_Freak (oregistrerad)

Recommended Posts

Trance_Freak (oregistrerad)

Fan vad Basshunter hÀrmar assÄ!!

tex.

Daddy DJ - Daddy DJ:

Basshunter - Vi Sitter i Ventrilo och Spelar DoTA

Cascada - Miracle: (Lyssna pÄ Melodin)

Basshutner - Var Àr Jag

Jag vill vara din Margareta:

Basshunter - Utan StjÀrnorna (samma takt m.m)

SĂ€g Flera ifall ni lyssnar!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

har hört den dÀr "vi sitter i ventrilo..." och fan vad enformig text.

sÄg nÄtt barnprogram han var med pÄ och man skÀms ju Ä hans vÀgnar, fan vad pinsamt Ä behöva stÄ och sjunga den lÄten inför folk, tyckte synd om honom.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Fan vad Basshunter hÀrmar assÄ!!

tex.

Daddy DJ - Daddy DJ:

Basshunter - Vi Sitter i Ventrilo och Spelar DoTA

Jo, det Àr en ripoff av vÀrsta slaget.

VadĂ„, det Ă€r vĂ€l en omarbetad cover? 😆 Brukar vĂ€l inte kallas "ripoff" precis... 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är inte det olagligt dĂ„? Han gör en "Cover" men sĂ€ger inget om vad det Ă€r för lĂ„t. Vad jag vet sĂ„ talar han inte om nĂ„tt för orginal artisterna heller. Om han hade valt en av mina lĂ„tar och "Omarbetat" sĂ„ hade jag inte velat det. 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Trance_Freak (oregistrerad)
Är inte det olagligt dĂ„? Han gör en "Cover" men sĂ€ger inget om vad det Ă€r för lĂ„t. Vad jag vet sĂ„ talar han inte om nĂ„tt för orginal artisterna heller. Om han hade valt en av mina lĂ„tar och "Omarbetat" sĂ„ hade jag inte velat det. 😆

StĂ€mma honom pĂ„ pengar 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är inte det olagligt dĂ„? Han gör en "Cover" men sĂ€ger inget om vad det Ă€r för lĂ„t. Vad jag vet sĂ„ talar han inte om nĂ„tt för orginal artisterna heller. Om han hade valt en av mina lĂ„tar och "Omarbetat" sĂ„ hade jag inte velat det. 😆

Skulle vara högst besynnerligt om dom inte tagit hand om detta.

Jag har inte skivan 😄 sĂ„ jag vet inte om det stĂ„r nĂ„nting om Daddy DJ dĂ€r men...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är inte det olagligt dĂ„? Han gör en "Cover" men sĂ€ger inget om vad det Ă€r för lĂ„t. Vad jag vet sĂ„ talar han inte om nĂ„tt för orginal artisterna heller.

Han har gjort en cover och skrivit en egen svensk text. Det Ă€r inte olagligt. 😆

Vad jag vet sÄ talar han inte om nÄtt för orginal artisterna heller.
Det sköter skivbolaget ska du se. De som skrev Daddy DJ stÄr Àven med som upphovsmÀn pÄ Vi sitter i Ventrilo...

En helt vanlig cover. Jag menar, inte tror ni vÀl att Cornelis Àven skrev melodin till Brev frÄn kolonin?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är inte det olagligt dĂ„? Han gör en "Cover" men sĂ€ger inget om vad det Ă€r för lĂ„t. Vad jag vet sĂ„ talar han inte om nĂ„tt för orginal artisterna heller.

Han har gjort en cover och skrivit en egen svensk text. Det Ă€r inte olagligt. 😆

Mjo utan tillstÄnd sÄ Àr det det. Men tillstÄnd finns som sagt sÀkerligen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är inte det olagligt dĂ„? Han gör en "Cover" men sĂ€ger inget om vad det Ă€r för lĂ„t. Vad jag vet sĂ„ talar han inte om nĂ„tt för orginal artisterna heller. Om han hade valt en av mina lĂ„tar och "Omarbetat" sĂ„ hade jag inte velat det. 😏

Han har pratar med "Daddy Dj" och det Àr lugnt för dom. Dom tycker Àven att hans var bÀttre Àn originalet. . .

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är inte det olagligt dĂ„? Han gör en "Cover" men sĂ€ger inget om vad det Ă€r för lĂ„t. Vad jag vet sĂ„ talar han inte om nĂ„tt för orginal artisterna heller. Om han hade valt en av mina lĂ„tar och "Omarbetat" sĂ„ hade jag inte velat det.  😄

Han har pratar med "Daddy Dj" och det Àr lugnt för dom. Dom tycker Àven att hans var bÀttre Àn originalet. . .

Ofan.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag menar, inte tror ni vÀl att Cornelis Àven skrev melodin till Brev frÄn kolonin?

Du anar inte vilken livskris jag genomgick nÀr jag insÄg detta... och det Àr ju lite rörigt ocksÄ, eftersom det Àr en cover pÄ en cover. Jag menar musiken Àr ju frÄn ett klassiskt stycke som heter "Dance of the Hour". En amerikansk komiker/musiker vid namn Allan Sherman gjorde en humoristisk version av den, som hette "Hello Muddah, Hello Fadduh (a letter from camp)". Ett par Är senare gjorde Cornelis sin egen version av denna parodi.

Det var dagens lektion i musikhistoria. Tillbaks till Àmnet.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag menar, inte tror ni vÀl att Cornelis Àven skrev melodin till Brev frÄn kolonin?

Du anar inte vilken livskris jag genomgick nÀr jag insÄg detta... och det Àr ju lite rörigt ocksÄ, eftersom det Àr en cover pÄ en cover. Jag menar musiken Àr ju frÄn ett klassiskt stycke som heter "Dance of the Hour". En amerikansk komiker/musiker vid namn Allan Sherman gjorde en humoristisk version av den, som hette "Hello Muddah, Hello Fadduh (a letter from camp)". Ett par Är senare gjorde Cornelis sin egen version av denna parodi.

Det var dagens lektion i musikhistoria. Tillbaks till Àmnet.

Den har varit med i Simpsons men jag trodde att det var Cornelis som skrev den. Aja nu fick man sig en lektion.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

det finns sÄ mÄnga fler covers Àn vad man tror.

man har en lÄt som man tror Àr ett orginal, sÄ visar det sig en dag at det Àr en cover pÄ en gammal lÄt frÄn 60 talet, har hÀnt mig nÄgra gÄnger

😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 mĂ„nad senare...
Lemanic (oregistrerad)

Jag blir la den nÀsta Basshunter eftersom att jag ska gÄ med i IDOL 2007.

Han har Tourettes och jag har Asperger sÄ dÀr Àr vi kvitt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...