Jump to content
Annons

Ny låt Nujazzish


Recommended Posts

LÅTNAMN: Nujazzish

ARTIST/GRUPP: Reason

GENRE: ?

LÅTLÄNGD: 2.49

KOMPOSITÖR: Reason

PRODUCENT: Reason

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.9 megabyte

LÅTLÄNK:

http://www.reasons.se/mp3/nujazzish.mp3

Jag drar gärna åt jazzhållet ibland, och det skulle vara roligt om nån ville ge lite feedback :rolleyes:

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Soft. Sånt här gillar jag skarpt det är avkopplande och behagligt att lyssna på. Lagom lång med, hinner inte bli enformig. Inte mycket att kommentera dock, låter helbra. *slappar lite*

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra driv. Så mycket jazz vet jag inte om jag tycker att det är även om det var bra ändå.

Tack MusicGene 😲 Vet inte vilket fack jag skall lägga låten i så därför blev det nujazz, kanske fel :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

nice med lite annorlunda musik! trevlig låt. det mesta låter snyggt och välgjort. den enda jag stör mig en snutt på är pad-synthen i början (inte allra första, utan den som kommer efter fyra takter eller nåt) som låter väldigt preset (är det fm7:an, tro?). det spelar väl egentligen ingen roll. så länge saker och ting låter sjysst kan man ju använda vilka ljud man än råkar hitta. jag skulle nog dock valt något lite varmare, analogt ljud till det. kanske skippa en del av panoreringseffekten på det också. men nu är jag lite petig...

över lag sjysst och skönt som bakgrundsmusik. kan väl definitivt klassas som nujazz (och jazz i sin tur är ju egentligen något helt annat än konstiga skalor och ackord med många siffror...) om man nu känner att man vill genrebestämma det. skulle vara trevligt med något mer akustiskt och varmt element i det hela, som kontrast till allt det lite kalla. vill du låta ännu mer nujazz kan du dubbla längden på låten och slänga på ett saxsolo och kanske ett pianosolo. låten känns i alla fall väldigt kort som den är nu. och vill du få ut den ur bakgrundsmusikträsket skulle en stark melodi (vilket verkar vara bortglömt inom elektronisk musik idag) sitta fint.

uhm, sammanfattning: bra grund som jag tycker du ska jobba vidare på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn och skön låt.

Jag skulle kanske kalla den för "drum & bass". Det känns som om jag har hört liknande låtar som titulerat sig så. Men jag är ingen expert inom genren så jag vet inte säkert.

Annars håller jag med MachineElf om att det är bakgrundsmusik.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
...

Jag skulle kanske kalla den för "drum & bass".

...

Men jag är ingen expert inom genren så jag vet inte säkert.

:rolleyes:

Veckans understatement.

Annars bra gjort till Reason, fin låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte säga att det drum n bass, det blir det inte förrän man passerar 150-160 bpm. (Ja, jag är petig med genrer... Ibland...)

Bra låt, men inte din bästa imho. Inget som man direkt kan peka på, utan det känns mest som (för att upprepa det någon annan upprepade) bakgrundsmusik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte säga att det drum n bass, det blir det inte förrän man passerar 150-160 bpm. (Ja, jag är petig med genrer... Ibland...)

Bra låt, men inte din bästa imho. Inget som man direkt kan peka på, utan det känns mest som (för att upprepa det någon annan upprepade) bakgrundsmusik.

Jag får köra den när jag städar då 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Reason, du har många strängar på din balalajka du. Som vanligt hög klass när det kommer från dig.

Jag tycker introt är lite onödigt långt och även dom lugna partierna inne i låten stannar upp lite för mycket. Jag skulle hellre höra full smäck hela tiden för då svänger det steroidpumpad hälsena!

Link to comment
Dela på andra sajter

Reason, du har många strängar på din balalajka du. Som vanligt hög klass när det kommer från dig.

Jag tycker introt är lite onödigt långt och även dom lugna partierna inne i låten stannar upp lite för mycket. Jag skulle hellre höra full smäck hela tiden för då svänger det steroidpumpad hälsena!

Tack Hammagrella 😆 Låten är nog igentligen för kort , kanske är det därför som dem partierna känns lite fel?🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...