Desecrated Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 http://www.frettedfiddle.com/ Finns dom här att köpa i sverige ?
Desecrated Postat 11 oktober 2006 Trådstartare Postat 11 oktober 2006 jo, men så är mina gitarrer, mandoliner, basar och annat elände jag släppat på mig. Huvudsaken för mig är att lära mig spela dom moll och dim skalor så jag kan göra någorlunda vettig musik just nu, hade jag velat bli violin virtuoso hade jag börjat för 20 år sedan. 😉
Umemagnus Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 hmm, har aldrig sett liknande förrut... Ska tipsa fiolpolarna på KMH 😉😄
Stinkey Zwei Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Har inte hardangerfelor band? Eller är de bara målade?
Umemagnus Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Stinkey Zwei sa: Har inte hardangerfelor band? Eller är de bara målade? Det är "bara" pärlemor...
Desecrated Postat 11 oktober 2006 Trådstartare Postat 11 oktober 2006 (redigerat) Och vad kostar ett sådant elände då ? http://www.prylbanken.se/annons/360191/ ååå bara 30.000 begagnat, en sån tar jag, mycket trevligare än att köpa en liten gräppbräda för 97 kronor. Redigerat 11 oktober 2006 av Desecrated
Itzhak Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Desecrated sa: jo, men så är mina gitarrer, mandoliner, basar och annat elände jag släppat på mig.Huvudsaken för mig är att lära mig spela dom moll och dim skalor så jag kan göra någorlunda vettig musik just nu, hade jag velat bli violin virtuoso hade jag börjat för 20 år sedan. 😄 men, blir det inte väldigt knepigt med vibrtot? violinister brukar ju inte köra sitt vibrato på samma sätt som gitarrister.
Umemagnus Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Itzhak sa: Desecrated sa: jo, men så är mina gitarrer, mandoliner, basar och annat elände jag släppat på mig.Huvudsaken för mig är att lära mig spela dom moll och dim skalor så jag kan göra någorlunda vettig musik just nu, hade jag velat bli violin virtuoso hade jag börjat för 20 år sedan. 😄 men, blir det inte väldigt knepigt med vibrtot? violinister brukar ju inte köra sitt vibrato på samma sätt som gitarrister. tror iof att man inteär ute efter ett vibrato om man planerar att köpa en sån greppbräda... å folkmusiker som man är så klarar man sig å andra sidan alldeles utmärkt utan vibrato... för att citera en västerbottnisk storspelman, ang vibrato "... hä ä int schnyggt.. men schwåårt.."
IDF Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Desecrated sa: Och vad kostar ett sådant elände då ? http://www.prylbanken.se/annons/360191/ ååå bara 30.000 begagnat, en sån tar jag, mycket trevligare än att köpa en liten gräppbräda för 97 kronor. jädrar.. åttsträngad var den med.. 😆
Itzhak Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Umemagnus sa: Itzhak sa: Desecrated sa: jo, men så är mina gitarrer, mandoliner, basar och annat elände jag släppat på mig.Huvudsaken för mig är att lära mig spela dom moll och dim skalor så jag kan göra någorlunda vettig musik just nu, hade jag velat bli violin virtuoso hade jag börjat för 20 år sedan. 😆 men, blir det inte väldigt knepigt med vibrtot? violinister brukar ju inte köra sitt vibrato på samma sätt som gitarrister. tror iof att man inteär ute efter ett vibrato om man planerar att köpa en sån greppbräda... å folkmusiker som man är så klarar man sig å andra sidan alldeles utmärkt utan vibrato... för att citera en västerbottnisk storspelman, ang vibrato "... hä ä int schnyggt.. men schwåårt.." tack för svaret. är inte så hemma på tekniken inom folkmusik.
Umemagnus Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 IDF sa: Desecrated sa: Och vad kostar ett sådant elände då ? http://www.prylbanken.se/annons/360191/ ååå bara 30.000 begagnat, en sån tar jag, mycket trevligare än att köpa en liten gräppbräda för 97 kronor. jädrar.. åttsträngad var den med.. 😆 men då är fyra av dom strängarna resonanssträngar... Alla vi på forumet som lirar nyckelharpa har ju 12 resonanser 😄
IDF Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Umemagnus sa: IDF sa: Desecrated sa: Och vad kostar ett sådant elände då ? http://www.prylbanken.se/annons/360191/ ååå bara 30.000 begagnat, en sån tar jag, mycket trevligare än att köpa en liten gräppbräda för 97 kronor. jädrar.. åttsträngad var den med.. 😆 men då är fyra av dom strängarna resonanssträngar... Alla vi på forumet som lirar nyckelharpa har ju 12 resonanser 😉 läckert.. 😉 "alla vi" ? 🙂😆
Umemagnus Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 IDF sa: Umemagnus sa: IDF sa: Desecrated sa: Och vad kostar ett sådant elände då ? http://www.prylbanken.se/annons/360191/ ååå bara 30.000 begagnat, en sån tar jag, mycket trevligare än att köpa en liten gräppbräda för 97 kronor. jädrar.. åttsträngad var den med.. 😆 men då är fyra av dom strängarna resonanssträngar... Alla vi på forumet som lirar nyckelharpa har ju 12 resonanser 😉 läckert.. 😆 "alla vi" ? 🙂😆 precis... eller.. typ... jag?... 😉
Desecrated Postat 11 oktober 2006 Trådstartare Postat 11 oktober 2006 IDF sa: Umemagnus sa: IDF sa: jädrar.. åttsträngad var den med.. 😆 men då är fyra av dom strängarna resonanssträngar... Alla vi på forumet som lirar nyckelharpa har ju 12 resonanser 😆 läckert.. 😆 "alla vi" ? 😆😆 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHa
silkwood Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 Umemagnus sa: för att citera en västerbottnisk storspelman, ang vibrato "... hä ä int schnyggt.. men schwåårt.." hihi... =) Fan det här har jag missat! Måste skaffas så kan man ju fuska sig fram på ett helt nytt sätt! Hurra! Hur var det, nån som fått tag på ett ex?
Desecrated Postat 16 oktober 2006 Trådstartare Postat 16 oktober 2006 silkwood sa: Umemagnus sa: för att citera en västerbottnisk storspelman, ang vibrato "... hä ä int schnyggt.. men schwåårt.." hihi... =) Fan det här har jag missat! Måste skaffas så kan man ju fuska sig fram på ett helt nytt sätt! Hurra! Hur var det, nån som fått tag på ett ex? Jag har beställt en nu i alla fall, så fort jag får den skall ni få en review.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.