Jump to content
Annons

Sonar 3 - demot


Hemluth

Recommended Posts

Annons

Märkte det själv faktiskt... 🙂

Provade mig fram. Använder själv sällan produkter jag måste läsa en manual för att förstå. Så sonar går bort för min del. Liksom Cubase.

Det ska vara lätt att komma igång. Vidare tips och grejjor får gärna stå i en manual som kuriosa när man börjar få ett grepp om saker och ting. (En getting started guide är ju alltid bra iofs)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte testat demot men det borde ju vara samma som i den fulla utgåvan av Sonar. Jag fattade inte riktigt vad dom menade i blaskan med att man skulle göra ett midi-spår och ha sig. Låter ju onödigt krångligt. Det är ju bara att välja Insert DXI-synth och välja vilken man vill lägga in så är det klarrt. Varför krångla till det?

/Metz

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte testat demot men det borde ju vara samma som i den fulla utgåvan av Sonar. Jag fattade inte riktigt vad dom menade i blaskan med att man skulle göra ett midi-spår och ha sig. Låter ju onödigt krångligt. Det är ju bara att välja Insert DXI-synth och välja vilken man vill lägga in så är det klarrt. Varför krångla till det?

/Metz

Testade det med, men fick faktiskt inget ljud. Sen är det ju upp till person om man tycker det är svårt eller inte. Jag har ju hört på fler håll att Sonar är ett enkelt program. Men kanalupplägget känns onödigt tillkrånglat (Samt att gränssnittet är plottrigt och en aning förvirrande till en början). Men som sagt, smaksak. Finns definitvt värre saker än Sonar.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 månader efter installation brukar det alltid vara.

I så fall kommer jag kaske kunna nyttja demot, då jag eventuellt skaffar en nya dator till jul.

JAg måste säga att jag egentligen tycker att Sonar 3 verkar rätt lätt, om jag bara hade fått ljud i det. Men när jag frågade på Cakewalk Forums så fick jag svaret att folk ignorerar frågor angående varför inte Sonar fungerar till Soundblaster.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

En enkel gissning är att det är din latency som spökar.

Copy pastar direkt från hjäpavsnittet

Try higher latency settings:

Select Options-Audio, and click the General tab. Move the Mixing Latency Buffer Size slider control to the right in small increments until you see the value to the right of the slider increase; close the dialog (click "OK") and re-test your project after each increment.

If problem(s) continue, move the slider control back to its original position, and try increasing the number in the Buffers in Playback Queue textbox. (This value starts out at 4; try increasing it to 5, 6, 7, or 8). Close the dialog (click "OK") and re-test your project after each such change.

The total effective latency is displayed below the slider; it is determined by multiplying the per-buffer latency time (in msec) by the number of buffers in the playback queue.

If problem(s) continue, click the Advanced tab in this dialog, and turn off the WavePipe Accelerator checkbox. Click OK to close the dialog and re-test your project.

If problem(s) persist, turn the WavePipe Accelerator checkbox back on, and continue.

Link to comment
Dela på andra sajter

generalMIDI är bara en samling på pappret uppskrivna instrument och har ingenting med ljudkvaliteten att göra.

ta dig i kragen och lägg ner några timmars sökande på internettet och meddela vad du hittat så blir nog alla gladare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har du inte skruvat på den tillräckligt. Den kan göra rätt mycket, kanske inte allt. Prova då Superwave P8 en pärs för processorn, men trancig är den inte desto mindre. Att lära sig skruva på syntar blir ju nästa grej. 80talsljud är ju lätt subjektivt tycker jag, men presetljuden på synth1 är värdelösa. Tanka hem några presetbanker, eller lär dig skruva på den själv så får du höra att den inte bara gör sådana ljud.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...