Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Inte direkt jÀttenytt men FrontierDesign har Äter kommit med en behÀndig liten gadget som gör att vÀnner av skjutreglar kan jubla. Den stöder de flesta DAW programmen som vanligt.

AlphaTrack

Annons
  • 2 veckor senare...
Postat

Ah, Alphatrack har tydligen ett listpris pÄ $30 under Faderport. DÄ blir ju inte valet svÄrt precis.

Alphatrack Àr precis vad jag suktat efter i Äratal. Hoppas den funkar lika bra ocksÄ.

Postat

Jag tycker att den Ă€r ganska gullig. Den hade iofs varit snyggare om den varit svart/röd istĂ€llet för svart/blĂ„, men det Ă€r vĂ€l en smaksak kan jag tro... 😛

Hade nog gÀrna skaffat en, men antar att den kommer att kosta runt 2000kr, och det Àr lite för mycket för ett "mus-substitut"...

• 3 mĂ„nader senare...
Postat

Det verkar som om ingen vill ta hem Alphatrack. FrÄgade pÄ bla Börsen o Jam - NOP. SkÀlet skall vara att det inte finns nÄgon generalagent. Enligt Börsen sÄ har Àven Tranzport utgÄtt ur deras sortiment av just den anledningen.

I vilket fall sĂ„ kostar en Alphatrack 1995:- danska kr. Jag skall bestĂ€lla en dĂ€rifrĂ„n ... tror jag... 😳

K

Postat

Jag mĂ„ste Ă€ndĂ„ frĂ„ga hĂ€r; tvĂ„tusen spĂ€nn för en regel? Är inte det galet dyrt? Man fĂ„r vĂ€l ett helt midikeyboard med kontroller o grejjer för billigare peng? Eller Behringers BCF (heter den sĂ„...?)

tjing

Postat

Det verkar visst som om det finns en generalagent i Sverige. Och han har en liggande bestĂ€llning hos Frontier för leverans i slutet av februari. SĂ„ den som vĂ€ntar pĂ„ nĂ„got gott. 🙂

Eftersom jag funderar pÄ AlphaTrack sjÀlv sÄ kontaktade Frontier (eftersom bÄde mail och websida lÄg nere hos distributören nÀr jag sjÀlv provade för nÄgra dagar sedan) direkt för att förhöra mig och blev genast besvarad att skeppningen kommer. Och varken distributören eller Frontier förstÄr varför Jam, Musikbörsen eller 4Sound skulle sÀga nej, eftersom det Àr dit de första kommer att skeppas vidare. Att sedan populariteten pÄ AlphaTrack varit sÄ stor att de faktiskt inte kan producera tillrÀckligt mÄnga tillrÀckligt snabbt Àr en annan sak...

Vilka pÄ Jam och Musikbörsen var det som sa att det inte skulle komma nÄgot?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.