Jump to content
Annons

Publicera egen musik på internet


remolade

Recommended Posts

Annons

vid tidigare tillfällen så har det hänt att jag har placerat några av mina kreationer på diverse siter.

men numera så är alla mina konton ur funktion, eller siterna ointresanta för mig som artist, eftersom dom enligt mig inte har några vidare bra avtal, plus att man inte får speciellt mycket exposure heller 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)

Jag brukar lägga upp dem på min egen domän, sedan kan jag om jag vill länka till dem från ett annat håll osv. Har mer koll på min alster på det sättet, samt att om någon vill tanka hem för att lyssna behöver de inte regga sig med emailadress för att få hem musiken vilket vissa saiter börjat med.

Den åtgärden är nog förödande för många musiker som lägger upp sina alster. Jag behöver bara gå till mig själv, jag tvekar innan jag skriver in min emailadress överhuvudtaget på nätet, då den handlingen i de flesta fall resulterar i lite extra spam i mailboxen.

Nackdelen med att lägga den på sin egen domän är att det kan vara svårt att få rätt målgrupp att hitta musiken, då de stora mp3 saiterna har betydligt större mängd besökare än man själv har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder min egen site, sen gör jag reklam PR eller vad det nu kan kallas....

Oftast på stora techno / trance siter där jag vet finns mycket folk.

Sen kan man ju alltid om man skaffar sig kontakter, fixa länkbyten osv.

men har aldlrig vart på till exempel mp3.com och ens fixat ett konto. Gillar inte sidan!

och hehehe sidan blidde mer eller mindre klar igår.

http://www.ekstrom-productions.mine.nu

här ser ni hur man kan göra reklam..hur många använder den här sajten egentligen?

hur som helst det lilla extra folket man får tills idan är bara bra.

//Thony Ekström 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag brukar också använda egna domäner. Just nu testar jag bl.a. en låt som ska ges ut på plast för att få höra vad folk tycker om musikstilen. Den ligger uppe på http://www.looproom.com/p2p och rubriseras "Public Music Beta Test"

Fast ofta är det bara små ljudsnuttar som jag lägger upp som exempel när det kanske har varit en diskussion på en mailing-lista. www.yahoogroups.com har ju ftp-areas där man får lägga upp ljudexempel om man är medlem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...