Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

De verkar ha ett bra pris på Casio-3700 på musicstore.de i Tyskland.

355 Euro + 15 Euro frakt = ca 3440 kr. http://musicstore.de/en/global/2_0_G_0_KEY...musicstore.html

Är den ett rekommenderat köp?

Jag vill uttöka mina musikkunskaper utöver allt gitarrspel och har bestämt mig för att införskaffa en bra vanlig keyboard.

Alltså inget proffsavancerat för 7-30.000 kr.

I Sverige ligger listpriset för den på ca6900kr. Man kan nog få den för strax under 6000kr här antar jag.

Den har både pitch och modwheel vilket många billigare keyboards saknar. 🙂

Har någon här erfarenhet av att köpa från musicstore.de?

Något jag bör tänka på?

Bästa betalsätt?

Ska jag köpa strömadaptern i Sverige eller går det bra med den tyska? Antar att man behöver skaffa en proppadapter då?

Alla tips är välkomna!

Redigerat av Magpie
Annons
Postat

Ja det låter ju hyfsat billigt. Förslår dock att du faktiskt letar upp ett exemplar och känner på den själv, om du inte redan har gjort det. Klaviaturet är ofta en smaksak - vissa gillar man, andra inte. Enda sättet är att testa. 🙂

Har du funderat på att köpa en modell utan inbyggda ljud och köra ljuden i dator istället? Bara en tanke, det har ju både sina för- och nackdelar.

Postat

Nix jag har inte provat den men ska se om lokala musikaffären har en sådan inne.

Ett midikeyboard är billigare men jag vill ha en keyboard med egna ljud och inbyggda högtalare så man både kan ha den både med och utan dator.

Men jag måste först skaffa ett bra ljudkort innan jag ska köra midi med den. 🙂

Postat

Musicstore är bra, har handlat därifrån själv och känner även många andra som gjort det utan problem. Betalningssätt tror jag inte att man har så mycket att välja på, jag betalade med mitt VISA-kort. Billigt och snabb leverans, inget att klaga på!! 🥰

När det sedan gäller ditt val av produkt skulle jag snarare rekommendera dig att köpa en synth istället för en keyboard, så att du har något att växa i.

Fördelen med en keyboard skulle möjligtvis vara högtalarna, men att koppla en synth till en alldeles vanlig hemmastereo är ju gjort i ett nafs (och ljudet i de där inbyggda högtalarna är knappast särskilt bra?).

Strömproppen tror jag inte att du behöver bekymra dig om. De har 2 hål i väggen i tyskland också, så den som följer med borde absolut passa... 🙂

Postat

En synth är overkill för mig.

Casion har line out så den går att koppla vidare till stereon 🙂

Ser att den nya modellen casio wk-3800 har usb och sd kort... Jaja om man väntar på att den ska gå ner i pris så blir det ju aldrig nåt spelande 😉

Jag slår nog till på 3700 modellen.

Tack för tipsen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.