Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej...

Kan ge mig fasen på att det finns en liknande tråd. Har sökt men

EJ funnit....So dont argue on that one

VARFÖR tar Quicktime över filformat TROTS att jag ställt in

båda korrekt. Windows mediaplayer ska hantera ALLT utom

filer som är specifika för just Quicktime...

EDIT: Har testat på lite filer...

Om jag Laddar hem en wma, mpg eller Mediaplayer filformat

så spelas den upp i Mediaplayer. Samma gäller mov, avi och

Quicktime filformat (Spelas upp i QT). MEN och jag sitter och

surfar på nätet och hittar en liten videosekvens så envisas

Quicktime med att öppna filen oavsett filformat.....

Edited by Twilight_Zound
Annons
Posted

Det ena handlar om inställningar för filtyper i Windows, det andra för visning av media via webbläsaren skulle jag tro. Jag har som standard Media Player Classic men undviker rent generellt QT om jag kan. MPC finner du här. Kan utan tvekan säga att detta är min all-time-favorit! Kan behöva ett codecpack också... men nu kommer jag inte ihåg vad det jag har heter... det är grymt bra och klarar i princip alla format. Får fundera om jag kan komma på det. 🙂

Posted
Gå in i Kontrollpanelen

Välj Lägg till/Ta bort program

Välj Ange programåtkomst och standardprogram

Klicka på pilen bredvid Anpassa, så får du upp diverse valmöjligheter.

Ok...Testar där med, men jag löste det genom QT inställningar

för Webläsare och filtyper...

Posted (edited)
Gå in i Kontrollpanelen

Välj Lägg till/Ta bort program

Välj Ange programåtkomst och standardprogram

Klicka på pilen bredvid Anpassa, så får du upp diverse valmöjligheter.

Ok...Testar där med, men jag löste det genom QT inställningar

för Webläsare och filtyper...

Jag har haft trassel med det också - och det har inte alltid hjälpt att ändra i QT-inställningarna - men med styrningen i Kontrollpanelen, har det fungerat klockrent. 😄

Edited by Claes
Posted

Hehe, jag känner tvärtom. Jag låter inte Windows Media Player göra ett skit här 😄

I webbläsaren får Quicktime får rulla alla mina mediafiler (mp3, film osv.).

Fristående läge? Då kör Winamp mina musikfiler, och Media Player Classic kör mina filmer.

Posted

Äsch, vill man inte ha Quicktime i webbläsaren är det bara att kasta bort webbläsarpluggen. Solved. 😄

Posted

Tycker att ms mediaspelaren är bland det sämsta skit som finns. Och värst är det väl för dom som håller på med musik. Pisset klarar ju inte ens av att spela 24 bitars ljudformat. Kul att lyssna igenom ljudfiler i ens mappar och så har man en skitspelare som mediaspelaren som inte klarar av ens det. Istället får man felmeddelande att det inte finns nån codec. Och så beger den sig ut å söker.

Vilken dynga. HUR SVÅRT kan det vara för ms å styra upp det?

Däremot så klarar Quicktime det (även om jag inte gillar den heller.

)utan att ens tveka.

Posted

Bara för sökerhets skull - bland inte ihop Media Player Classic med Windows Media Player - det är två helt olika saker. Om nu någon gjorde det... (well, folk brukar faktiskt göra det!).

Posted

Håller med i det som sagts om QT och dess förmåga att sno åt sig associationer. Jäkligt irriterande... 😳

Får väl passa på att tipsa om Quicktime Alternative. LITE bättre än det stora bloatade original-QT (dock långt ifrån bra eftersom det fortfarande är samma kod i bakgrunden, om än rensad)

http://www.free-codecs.com/download/QuickT...Alternative.htm

"QuickTime Alternative will allow you to play QuickTime files (.mov, .qt, .3gp and other extensions) without having to install the official QuickTime Player. It also supports QuickTime content that is embedded in webpages."