Jump to content
Annons

mackie 1604 vlz


_johnny_

Recommended Posts

Annons

AUX brukar väl vara mono på mixerbord, så du borde bara höra ur vänster hörlur.

Om du tvunget måste ta ut lyssningen ur AUX kanalen, så får du lägga vänster kanalen på en aux send, och höger kanalen på en annan aux send och använda båda auxarna för lyssningen.

Detta utan att ha en aning om hur ditt mixerbord ser ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

det va så ja trodde... och så jag har kopplat, men det låter bara ur den ena hörluren... jag har testat att byta hörluar. Har du nått tips?

Finns det nån mono-knapp på hörlursförstärkaren som kanske ska vara intryckt?

Link to comment
Dela på andra sajter

nej.. men det står stereo input, på inputen...men även om ja testar att sätta hörlurarna direkt i AUX send så låter det bara i ena hörluren

Testa att använda en Stereotele i Aux send som blir till 2 x RCA och koppla dessa till hörlursförstärkaren. Då ska du få en monosignal i båda lurarna.

Vilken hörlursförstärkare är det?

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

förstärkaren är en ART cessories Head amp, en budget model som ja har köpt på luthman. Men är det inte konstigt att det bara låter i den ena, även när ja kör in dom direkt i mixerbordet..?

Eller är det så konstigt egentligen, när det är stereo går väl ena kanalen på ring och den andra på tip? om man då kopplar in en stero plugg i ett mono jag så borde väl bara tip matas med signal, och därmed bara ena hörluren, eller är ja helt ute och cyklar?

Link to comment
Dela på andra sajter

förstärkaren är en ART cessories Head amp, en budget model som ja har köpt på luthman. Men är det inte konstigt att det bara låter i den ena, även när ja kör in dom direkt i mixerbordet..?

Eller är det så konstigt egentligen, när det är stereo går väl ena kanalen på ring och den andra på tip? om man då kopplar in en stero plugg i ett mono jag så borde väl bara tip matas med signal, och därmed bara ena hörluren, eller är ja helt ute och cyklar?

Nä de e riktigt, stoppar du ett par hörlurar i en mono-hona så får du bara ljud i vänster lur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Aux är alltid i mono om det står bara en siffra vid den. Om det skulle vara stereotappning skulle det stå tex "aux 5-6".

Kör från aux 1 och 2 till hörlursförstärkaren om du måste ha stereo,

om inte bussarna har en fx return som du kan "blanda" med det som skickas till bussen, så kör jag. Jag vet inte om 1604 har det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...