JJRockford Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 Tror jag fick med hela frågeställningen i rubriken.
Linus Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 (redigerat) Ja, mitt tips om UltraStar slogs ihop med Frets On Fire-tråden. När vi ändå tipsar om PC-kloner av populära spel, ska vi heller inte glömma UltraStar. Som man kan vänta sig, fungerar det likt karaokespelet SingStar. Du kopplar in mikrofonen och sjunger så gott du kan till låtarna. Till skillnad från SingStar är du inte bunden till några speciella mikrofoner. Samla ihop dina vänner, några SM58:or via mixern in i ljudkortet och sjung! Spelets hemsida: http://ultrastarhome.xardas.lima-city.de/html/index_se.html 😳 Redigerat 9 september 2006 av Linus
JJRockford Postat 10 september 2006 Trådstartare Postat 10 september 2006 Hur funkar det här, ni som provat, för att ladda in låtar? Laddar man in musik (som man får ordna efter eget samvete) och text för sig (såg någon sida det var länkat till, där det fanns lite speciella textfiler, där det fanns inlagt en massa tids-och pitchkoder tillsammans med själva texten)?
Fidden Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 (redigerat) Nu är jag jättesen, jag vet, men jag har precis hittat ultrastar 😄 Det funkar bra, lite knepigt att lägga in låtar själv bara... speciellt musik som inte är datorgjord eller är styrd med metronom, då är det riktigt klurigt. Försökte få till Creep med radiohead igår, men det var lönlöst. Dom får lära sig hålla takten, killarna 🙁 Textfilen som hör till en låt (som ska vara i mp3-format) ser ut såhär, med en header och första takten: #TITLE:Master and Servant #ARTIST:00Depeche Mode #COVER:Depeche Mode - Master and Servant [CO].jpg #MP3:Depeche Mode - Master and servant.mp3 #BPM:127,75 #GAP:30300 : 0 2 70 There's : 2 2 70 a : 4 2 68 new : 6 4 70 game - 10 : 10 2 58 We : 12 2 58 like : 14 2 58 to : 16 2 63 play : 18 4 65 you : 22 5 61 see Man behöver dock oftast inte göra dessa filer själv, finns ofta på nätet, men de brukar inte stämma med dom egna mp3-filerna... som man naturligtvis rippat från egeninköpta skivor... 😉 Denna ändring görs enklast i ett editeringsgränssnitt i själva ultrastar-programmet. (man trycker på "E" i låtvalsläget) Det går även att lägga in en videofil som visas i bakgrunden. Jag tycker vi lägger in våra egna låtar och kör ego-karaoke på nästa IRL 🙁 Redigerat 30 maj 2007 av Fidden
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.