Jump to content
Annons

Shutdown Imminent


kajan

Recommended Posts

Tjena! Jag är ny här på forumet och jag tänkte presentera mitt band Shutdown Imminent. Vi har nyligen färdigställt en 5-låtars demo enligt följande:

DEMONAMN: Saniac

ARTIST/GRUPP: Shutdown Imminent

GENRE: Metal/polka

DEMOLÄNGD: 15.43

KOMPOSITÖR: Shutdown Imminent

PRODUCENT: Shutdown Imminent

INSPELNINGSÅR: 2005/2006(Vi har parallella sysslor också 🙂

FORMAT: mp3@192kbps(packat)

STORLEK: 21,1 MB

STATUS: Färdig demo

Här är den: http://www.skitserver.nu/si/Shutdown_Immin...-2006-cpmp3.zip

Om ni vill lyssna på våra äldre inspelningar så finns de också nedpackade på denna adress: http://www.skitserver.nu/si

Vi gör på detta sätt tills vi har en fungerande hemsida och kan lägga upp låtarna där. Hoppas ni gillar, fred ut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gött med lite folk från luleå!

har faktiskt sett fram mot ett släpp 😆 såg er på lördagsrocken ifjol nämligen.

låtmässigt riktigt snyggt, bra arr, texterna är riktigt roliga ;D

rätt bra ljud.. men jag saknar en hel del diskant, en ordentlig sjuts från 1k och uppåt skulle nog inte skada.

keep on rocking

/MMT3a

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst! 😎

Intressant mix av influenser. Refränger man kan sjunga med i efter bara ett par lyssningar.

Klockrent, förutom ljudet då. Som Xancerman sa behöver ni lite diskant. För första gången på länge tycker jag att det behövs en hängmatta-eq på en inspelning. Ner med mellanregister, upp med bas och UPP UPP med diskant 😛🙁

EDIT: Jag tycker mao att ni ska mastra om

Redigerat av Bullfrog
Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, håller med er om diskanten. Det som stjälpte denna inspelning mest var gitarrerna. De var väldigt muddigt inspelade från början och vi orkade inte göra om dem 😄 Såhär i efterhand ville vi ju att de skulle ligga och gröta mycket mer mellan 3 och 10k. I mixningen/mastringen blev blev kompromissen att antingen dra upp diskanten ordentligt och tappa "trycket" för att det inte skulle dista(mer) mot sämre diskant och mer tryck. Tur att man lär sig något hela tiden 😲 Dock är detta vår sista portainspelning(Sony MDM X4), hädanefter blir det dator hela vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...