Jump to content
Annons

Mixerbord.


chrisgroove (oregistrerad)

Recommended Posts

chrisgroove (oregistrerad)

Tjena! Ny som jag är med allt detta studio joxx så undrar jag om det går att använda i princip vilket mixerbord som helst som interface.

Det jag undrar över som sagt är om det går att styra mixerbordet i datorn, t.ex i Ableton eller Reason med i princip vilket mixerbord som helst?

Självklart förstår jag att man måste ha ett bra ljudkort som klarar av det.

Vilka klarar av det?

Jag har tittat på PreSonus Firebox, duger den till detta?

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Beror precis vad du är ute efter. Yamaha 01v96 (digitalmixer) kan styras av dator med automationer mm. Kostar runt 25 kKr. Billigare är ju m-audio project mix som är controller o ljudkort i ett (tror den ligger runt 13 kKr). Den billigaste varianten är ett ljudkort (vilket som helst) och Behringers BCF2000 kontrollenhet...

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisgroove (oregistrerad)

Ok. Dom enda controllerna/interface jag känner till är Tascam US-2400 och Mackie Control.

Tascamen ligger väl runt 20k också? Och Mackies Control ligger väl också runt 20k om man räknar in extension?

Jag vill bara veta lite tips och höra om vad ni här på forumet tycker är bra controllers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Dom enda controllerna/interface jag känner till är Tascam US-2400 och Mackie Control.

Tascamen ligger väl runt 20k också? Och Mackies Control ligger väl också runt 20k om man räknar in extension?

Jag vill bara veta lite tips och höra om vad ni här på forumet tycker är bra controllers.

Behringer BCF2000 och Behringer BCR2000 är billiga och bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...