Jump to content
Annons

Hej alla glada!


Ingenjören (oregistrerad)

Recommended Posts

Ingenjören (oregistrerad)

Kul med ett forum för oss halvtokiga studiorävar. Jag hittade hit av en slump, då jag satt och surfade runt i cybervärlden.

Kanske ska berätta lite om mig själv, jag är snart 39 och har drivit studio och PA firma sedan jag var 18, under mina första "18" år var det mest sitta hemma med min Teac 144 och spela in mina allster, samtidigt som jag drömde om en internationell karriär, och det gick ju som det gick med den förstås.

Började jobba vid 18 ungefär samtidigt som jag startade firman och slet "som alla andra i den här branchen" häcken av mig för att kunna betala lånen jag tagit.

Under tiden spelade jag i diverse band och höll till i min studio "som nu vuxit till 16 analoga kanaler" nätterna igenom, fortfarande förvissad om min internationella karriär.

Efter ett tag startade en komersiell studio, som var tänkt att kunna införliva lite stålar, det gjorde den väl också men det gav inga direkta producentframgångar.

Sedan kom familj och barn och hus på landet.

När jag var runt 30 tyckte jag att det var dags att plocka upp mina gammla intressen, fortfarande hade jag en massa analogburkar ståendes, så jag beslöt att öppna Velvet Sound Studio´s helt i egen regi.

Köpte mig en gammal 32 kanalare (PD format) och drog igång.

Och där är jag nu kan man säga, ska väl investera i et P.T system så småning om men vi får se, som gammalt analog freak är man ju emot utväcklingen lite. Hehe! 😄

Nu jobbar jag som Ljudingenjör på SKL och, Nej! jag svarar inte på några frågor om Cook V.s Rally. men det börjar bubbla i grytan kan jag säga.

Hur som! kul forum nu ska jag läsa vidare!!

I. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ingenjören (oregistrerad)
Välkommen!

Köp ett PT-system, så lovar jag att den internationella karriären kommer! 😄

Eller hur!!!

Kul att man är välkommen, riktigt bra site det här! finns mycket att lära av er ser jag!

Tackar för välkomst-kommitén

I 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
Ingenjören (oregistrerad)

Oj! :rolleyes:

Det var visst länge sedan jag loggade in här! nåja! det blir så när arbetet tar för mycket tid.

Min musik är absolut inget märkvärdigt, spelar och skriver pop som så många andra, trackterar trummor, gitarr, klaviaturer och tvärflöjt, och eftersom jag är en prylfetichist (stavas det så?) så är alla mjukvaru prylar banlysta här!

Letar ständigt nya (eller gamla) syntar och eftersom jag har plats (min hemstudio är ca 130 kvadrat meter) så fylls den ständigt på med nya och gamla ljudburkar.

/// 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...