Jump to content
Annons

Hitta lokal till studio?


Luigi

Recommended Posts

Annons
MrPhil (oregistrerad)
en till fråga.

hur får man reda på vilka det är som hyr ut lokaler inom ett industriområde?

Åker runt o tittar efter skyltar märkta 'Uthyres'.

Brukar stå telefonnummer där. Ring o fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

åk runt och ta reda på ägarna såklart, skall väl inte vara så svårt att räkna ut själv...det blir dock dyrt för dig med dagens hyror, fanns en tid då det fortfarande var billigt med industrilokaler etc men icke längre så mitt tips är att flytta ut på landet, minst 30 mil därifrån så du får något rejält för pengarna, kom ihåg mina ord...

Link to comment
Dela på andra sajter

åk runt och ta reda på ägarna såklart, skall väl inte vara så svårt att räkna ut själv...det blir dock dyrt för dig med dagens hyror, fanns en tid då det fortfarande var billigt med industrilokaler etc men icke längre så mitt tips är att flytta ut på landet, minst 30 mil därifrån så du får något rejält för pengarna, kom ihåg mina ord...

Det är så jobbigt sant! Flytta t.ex. 7-8mil nord-öst om Borås så kommer du att hitta en hel del as-billiga ställen. Dubbelgarage på 100kvm, ladugård 300kvm, bostadshus 120kvm och ekonomibyggnad på 20kvm,, tomt på 5000kvm för 400.000:-

Så vänta inte, utan flytta! Kolla in Florian's place! Jag diggar det skarpt.

De som äger lokaler är ofta de stora byggföretagen. De köper upp gamla lagarbyggnader och bygger om dem till bostäder eller kontor.

Eller ring till kommunen, vet inte vilken du tillhör. Fråga dem om de kan hjälpa dig? Om du hittar rätt person så kan det hjälpa dig långt på vägen!

Link to comment
Dela på andra sajter

åk runt och ta reda på ägarna såklart, skall väl inte vara så svårt att räkna ut själv...det blir dock dyrt för dig med dagens hyror, fanns en tid då det fortfarande var billigt med industrilokaler etc men icke längre så mitt tips är att flytta ut på landet, minst 30 mil därifrån så du får något rejält för pengarna, kom ihåg mina ord...

Det är så jobbigt sant! Flytta t.ex. 7-8mil nord-öst om Borås så kommer du att hitta en hel del as-billiga ställen. Dubbelgarage på 100kvm, ladugård 300kvm, bostadshus 120kvm och ekonomibyggnad på 20kvm,, tomt på 5000kvm för 400.000:-

Så vänta inte, utan flytta! Kolla in Florian's place! Jag diggar det skarpt.

De som äger lokaler är ofta de stora byggföretagen. De köper upp gamla lagarbyggnader och bygger om dem till bostäder eller kontor.

Eller ring till kommunen, vet inte vilken du tillhör. Fråga dem om de kan hjälpa dig? Om du hittar rätt person så kan det hjälpa dig långt på vägen!

Det får du inte ens en etta på 25 kvadratmeter på i nån av Sthlms förorter. 😆😄

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite jobbigt att hitta lokal i vissa städer. Men vill du inte flytta upp i skogarna utan hellre hålla dig söder om stockholm och ändå ha en stor lokal med hyffsad hyra och många ställen att välja på. Så flytta till norrköping.

eller va envis...

jag har själv suttit och åkt runt och tittat, och i telefonen i timmar med kommun, fastighets mäklare, hyresgäster, m.m. Förr eller senare ger det utdelning om du ger dig fan på det.

Lycka till!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Har länge velat ha en egen studio, men det är sjuk svårt att hitta en lokal.

nån som sitter på några tips? Har tänkt att starta en ideel förening för att på så sätt kanske kunna hitta lokaler enklare.

nån som har några tips?

Vill du hyra/köpa en befintlig inredd studio eller är du ute efter en lokal att inreda som studio?

Det är avsevärd skillnad på dom ekonomiska förutsättningarna i ovan nämda fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allvarligt talat, hjälp killen nu. Jag sitter här och suger åt mig information som en dammsugare! Det vore så sjukt nice om jag äntligen kunde få tag på en lokal!
lokalbörsen

objektvision

lediga lokaler sthlm

lokalbehov

exponent

DN Lokaler

behöver du mer???

ps. lägg ner armén!!

a

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...