Jump to content
Annons

"Första riktiga" låten


Sandgren

Recommended Posts

LÅTNAMN: Extra

ARTIST/GRUPP: DJ Error (Jag då)

GENRE: Trance (?)

LÅTLÄNGD: 4:10

KOMPOSITÖR: Sandgren

PRODUCENT: Sandgren

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 9.4mb

LÅTLÄNK: http://media.putfile.com/DJ-Error---Extra

Jaa, min "första riktiga" låt då 😄 Antar att de flesta kommer tycka att de låter som skit, men kan inte så värst mycket i FL ännu! 🙂

Elaka kommentarer undanbedes, kommentarer med bra/hjälpsam kritik m.m välkomnas 😄

Be nice!

Redigerat av Sandgren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den öppna high hatten låter för dåligt..nästan som midi...vet du vad vst är?

Sen bjällerklangen är det ingen motiveringen till...lika så den galna brytningen som ändrar melodin.

Annars är det för enformigt hela låten igenom. Finns tyvärr inget jag gillar för intetsägande...prova med en ljusare lead, och inte så mycket toner nära varandra på melodin. Breda ut den lite mer och inte så enformig. Låt några toner hålla lite längre eller kortare.

Eller våga prova lite galnare saker...var inte så fast i ditt tänkande på det vanliga uppbyggnaden. För det är just för vanligt...

Men ge inte upp så lätt...detta var ju bara första försöket...och lär dig våga prova nya grejer och inte håll dig på den säkra sidan med saker du kan hantera. Prova dig fram och gör mycket...finns inget bättre sätt att lära sig...

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

För att vara första låten var det väl inte så dåligt. gillar synthslingan, även om jag inte gillar ljudet.

Ett tips är ju att lägga på någon basgång också.

Kör på, och om ett par år kan du säkert återkomma till låten och få den att låta snuskigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...