Jump to content
Annons

A hardfall


Recommended Posts

* LÅTNAMN:A Hardfall (don´t look into the sun)

* ARTIST/GRUPP:Multitude against the empire

* GENRE:psykadelia

* LÅTLÄNGD:lång

* KOMPOSITÖR:Microphones and Multitude against the empire

* LÅTLÄNK:A Hardfall (don´t look into the sun)

Jag tog en låten sun som microphones gjort och klippte lite i den la till lite stråkar som jag inte kan säga från var och gjorde trummor. Låten sun var det inga trummor på sången men en del noise/melodier. så det var lite kneppigt, sången är jätte komprimerad.

enjoy/slakta

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Smäller av på stråkbordunen! Faaan vilket snyggt ljud rent ut sagt.

Måste få veta lite hur du jobbar. Vad gör du själv och vad har du samplat och satt ihop?

Grym ljudibild i vilket fall som helst..

Link to comment
Dela på andra sajter

jag samplar allt men klipper mycke i det och gör om ljudbilden till min.

jag försöker skapa mitt ljud och det du hörde är mitt signum eller nåt åt det hållet.

Jag gör lite enga trummor blandar med klippta trumloppar. Jag jobbar ganska mycket som de flesta drum and bass kompositörer.

Grymt att du gilla detta vaccum

Link to comment
Dela på andra sajter

Smällde av på början. Låter ju "på riktigt" och det är inte ofta man stöter på i Demo-forumet. Satt ju och skrev och lyssnade samtidigt och måste säga att det falnade lite sista minuten. Men skit samma.. Var kanon ändå.

Du har inte hört William S Burroughs platta (författaren) han gjorde ihop me dom hippa newyork-grabbarna nån gång på 90-talet? Spoken word till grymt sjyssta grooves. Kalasbra! Minns inte vad plattan heter men kan ta reda på det om du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo det kan du ge på och du är den andra som nämner den plattan i detta sammanhang man blir ärrad. Grejen med samplingar kan va att låta dom gå in i varandra så att det låter som en lång sammanhängde grej.

tyvärr kan jag inte avslöja för mycket hur jag gjort i den här låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte ofta jag blir inspirerad att starta min sequencer och göra musik när jag hör en låt. Speciellt inte här på forumet. (inget elakt ment)

Det blev jag när jag drog igång denna dänga. Lars du har ett rätt unikt sound här på forumet. Snyggt jobb helt enkelt. Gillar trummorna skarpt. Men. En omixad låt med en kille som sjunger så som denna gör skulle jag aldrig lyssna på varpå jag har lite svårt att gilla det efter någon minut. Men själva produktionen bugar jag för. Tjusigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter dessa lovord skulle man vilja höra lite MEN, 9 MB, snälla Lars , tänk på oss modemare.......kan du inte lägga ut en kortare/lägre kvalle till oss modemare......

robc

en låt som lades ut igår.....

https://www.studio.se/index.php?showtopic=3008&hl=

Redigerat av robc
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...