Jump to content
Annons

Fråga: Inspelning i både Line-in och Mic?


maxmaxmax (oregistrerad)

Recommended Posts

maxmaxmax (oregistrerad)

Jag har ett Terratec DMx-Xfire och skulle vilja spela in samtidigt från olika ingångar på kortet, Line-in och Mikrofoningång, så att de lägger sig i olika kanaler. Jag använder Cubase SX, men för att välja signal måste jag gå in i windows ljudhanterare, och där går det bara att kryssa för en inspelningssignal åt gången. Vad göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är du säker på att du måste välja ingång? Jag har ett M-audio 1010LT och brukar spela in gitarr både via den inbyggda micken och via den externa. Kika dels på ASIO Multimedia Setup -> Advanced Options och se till att båda dina ingångar är ikryssade under "Input ports". Sedan måste naturligtvis allting vara aktiverat i Cubase (VST Inputs).

Hoppas det löser sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Det finns inte fler saker att kryssa för under Inputs i ASIO multimedia setup / advanced.

I VST inputs har jag bara ett val. Både DMX Xfire 1024 1 och 2 aktiveras med samma knapp. Betyder det att jag kan använda två inputs eller är det bara L/R ? Vad är 1, vad är 2?

När jag kör in saker i Line-in på ljudkortet får jag ingen signal. Jag hör dock instrumenten i mina högtalare, som sitter i Line-out.

Tacksam för svar, vore verkligen underbart att få det att fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...