Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Halloj!

Jag gör mycket Hardtrance/Hardstyle musik med Reason och anvbänder mig av en massa ljudakriv, men något jag har kommit fram till sen långt tillbaka är att göra sina egna trummor med originala, Är det någon här som skulle kunna ge lite tips på hur man kan skapa en riktigt hård kick med massiv bas i sig.

Tack på förhand

//Fredrik Eriksson

Annons
Posted

Om du menar att använda Reasons synthar till att göra kicken själv, så tror jag inte riktigt att dessa synthar är särskilt bra för det ändamålet. Mitt tips är att hitta riktigt bra samplingar (Vengeance har massor av dem). Men å andra sidan kan jag ha helt fel, eftersom jag inte gör samma sorts musik som dig.

Kanske nån annan lite mer kvalifierad kan svara dig! 😏

Posted

Kör på en samplad kick. Eller ännu bättre, använd två lämpliga kickar för att forma ihop ett eget ljud.

Overdrive-effekten i Scream4 kan vara användbar, ifall dina samplingar inte är tillräckligt distade.

Det finns mängder med fina gratissamplingar som fungerar bra till hardstyle. Så lägg syntprogrammeringen åt sidan och öppna din webbläsare istället. 😄

Vipzone Free samples kanske?

Posted

bra samplad kick i botten, på med compressor, eq och maximizer, funkar för mig