Jump to content
Annons

Case till jumbo


dancedancedance

Recommended Posts

Hej. köpte i somras en Alhambragitarr av jumbomodell. dock fanns det inget case med så det hade jag tänkt köpa nu.

Eftersom det är en ganska dyr gitarr så funderar jag på att köpa hardcase för att skydda den.

Vad är era erfarenheter av hardcase jämt emot softcase?

Det är ju lite meckigare och tyngre samt att det går inte att bära på ryggen. Dock skyddar det bättre och är kollare.

En tredje variant jag har kollat på är Warwicks "lightcase deluxe" som ser ut som softcases fast dom är stabila som hardcases. Verkar lovande.

vad tror ni? vad rekomenderar ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är man ute och spelar/flyger mycket så är det ju hardcase som gäller. Och det finns ju lätta sådana nuförtiden.

Annars tycker jag ett stabilt softcase funkar bra, speciellt om man går/cyklar/åker tåg mycket. Då är det ganska bökigt att släpa på ett hardcase, oavsett om det är lätt eller ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hardcase om du är ute och spelar mycket, annars går det bra med softis. Men fan va snålt det blivit med hardcase nu för tiden.... eller?! Jag vill minnas att under 80-talet och början på 90 så fick man (jag) i princip hardcase till allt jag köpte oavsett pris nästintill. Nu så använder de hardcase som ett försäljningsargument hör jag både här och där... är det någon ny snikenhetsfaktor som medfört detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...