Jump to content
Annons

Namnlöst än så länge...


ketri

Recommended Posts

LÅTNAMN: -

ARTIST/GRUPP: Carl Johan Erlandsson

GENRE: Typ elektroniskt

LÅTLÄNGD: 2:15

KOMPOSITÖR: Carl Johan Erlandsson

PRODUCENT: CJE

EV. MEDVERKANDE: CJE

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT:mp3

STORLEK: 3.11 megabyte

STATUS: Musiken är mer eller mindre färdig. Sång ska skrivas och spelas in.

Är lite fundersam över om jag ska lägga till en bas. Har inte haft tid att prova än men men...

Skulle vilja ha lite feedback på arrangemang, ljud, känsla... Ja ni vet själva.

Tanken är att den endast ska en vers och kanske en kort "refräng" på övergången till outro:t.

Av ngn anledning kommer jag inte överens med cubase när det gäller nivåerna. När jag kommer hem brukar det dista lite och så är även fallet denna gång.

Skulle uppskatta om alla tog sid tid och lyssnade ända till slutet eftersom det i nuläget finns ett "döparti" i mitten där sången ska in.

Bells___Carl_Johan_Erlandsson.mp3

Redigerat av ketri
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

:rolleyes: Är det bara hos mig det "skurrar" och "skarrar" i högtalarna?

Skön låt.. Skön som fan... Ser fram emot text och sång på den!

Växlar mellan två ackorder, men den är skön ändå.. Som sagt i en anna tråd här, less is more 🙂

Redigerat av Kenta K
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt som dock skulle passa bättre in i något sammanhang än att bara stå på egna ben. Typ i något spel (du nämner ju själv att det är lite silent hill influerat) Tycker att virvelljudet ligger lite för högt och tar lite väl mycket av ljudbilden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Calle!

Kul att höra dina nya skapelser, det var ett tag sen sist nu.

Gillade låten, den ger en skön dataspels-feeling, även om jag inte spelat just Silent Hill.

Om jag ska anmärka på nått så är det det sista ackordet. Men det är ju en ren personlig smaksak. Tyckte inte det avslutade låten på "rätt sätt". Men det är bara vad jag tycker som sagt. Ska bli kul att höra det hela med sång också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack tack!

Ni kanske ha rätt med att den skulle passa in i ngt sammanhang... Får väl se till att göra fler låtar och få med i ett spel eller en film kanske. 😆

the_Voice: Tack jocke! Slutade låten på "rätt" ackord från början men det gav en lite skönare "spänning" att sluta som den gör nu. Förlåt! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Me like it!

Som Sandgren påpekar så skulle den fungera som den är, utan sång, men jag tror även att den kan bli riktigt tuff med. Grejen är väl att ha någon sångare som inte låter speciellt poppig utan snarare en aning mellankolisk och nedknarkad ( tänk "falling" från "Twin Peaks"-soundtracket ).

Bas säger du? Kör hårt säger jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som en av förhandsbeställarna till Silent Hills första avsnitt anno '99 så fångar den här låten väldigt mycket av det som pågick under uppföljaren, skulle vara spännande att höra mer.

Redigerat av Makkara
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter nice detta. Sköna ljud. Lite enformig dock i längden tycker jag men jag antar att det ska vara såhär i denna genren. Skön lyssning i alla fall så här på kvällskvisten. Det distar inte heller här hos mig. Tycker mixen känns fräsch. 😛

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med så mkt positiv feedback! Tack!

Förhoppningvis så uppfattas den inte som lika enformig när det kommer lite sång på. Jag hoppas att det kan bli snart som vi spelar in sång...

Snart har vi fått ihop ett gäng låtar till ngn form av demo/EP.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...