Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag använder Studio-versionen själv. Den är svinbra och har i princip inga begränsningar. 😱

Uno är bantad och hanterar bara ett spår i taget, kör enbart med Rewire och har enbart destruktiv redigering - MEN det är fortfarande ett j-t bra verktyg för att korrigera sura toner, ändra pitch och längd, samt leka med formanter. 😆

Postat
Jag använder Studio-versionen själv. Den är svinbra och har i princip inga begränsningar. 😱

Uno är bantad och hanterar bara ett spår i taget, kör enbart med Rewire och har enbart destruktiv redigering - MEN det är fortfarande ett j-t bra verktyg för att korrigera sura toner, ändra pitch och längd, samt leka med formanter. 😆

Tjena Claes,

Har du någon Uno på lager ? Hur lång tid tar det ifall du beställer hem ?

Annars köper jag en från Thonmann för 1271 spänn + frakt.

Postat
Jag använder Studio-versionen själv. Den är svinbra och har i princip inga begränsningar. 😄

Uno är bantad och hanterar bara ett spår i taget, kör enbart med Rewire och har enbart destruktiv redigering - MEN det är fortfarande ett j-t bra verktyg för att korrigera sura toner, ändra pitch och längd, samt leka med formanter. 🙂

Tjena Claes,

Har du någon Uno på lager ? Hur lång tid tar det ifall du beställer hem ?

Annars köper jag en från Thonmann för 1271 spänn + frakt.

Ingen på lager just nu, tyvärr - men i normalfallet tar det 1-2 dagar.

1271:- ? 😆 Det är mindre än vad jag köper in det för i egenskap av ÅF! 😱

Postat
1271:- ? 😆 Det är mindre än vad jag köper in det för i egenskap av ÅF! 😱

Har köpt en hel del från Thonmann på sistone. Dom är väldigt billiga om man pallar vänta en vecka innan prylarna kommer. Sist så var min kontakt på Thonmann Jukka Tollonen ( den berömda gitarristen ). Han verkar knega där numera... 😄

Postat

Jag har bara läst en recention av den (eller rättare sagt kollat på en) och de konstaterade att programmet var bra mycket bättre än Auto-tune men som med alla dessa program så kan inte vem som helst sjunga hur som helst.

Den fixar "blå" toner - alltså de som ligger i närheten av tonen men att tro att man får stjärnröst och vara totalt nybörjare är lite att önska en "talent-plugin".

Kan visserligen ha ändrats då det var något år sedan jag såg recentionen. Tyvärr kommer jag inte ihåg vart jag såg den så jag kan inte bidra med någon länk. (Det kan ha varit på TV också).

Postat
Jag har bara läst en recention av den (eller rättare sagt kollat på en) och de konstaterade att programmet var bra mycket bättre än Auto-tune men som med alla dessa program så kan inte vem som helst sjunga hur som helst.

Den fixar "blå" toner - alltså de som ligger i närheten av tonen men att tro att man får stjärnröst och vara totalt nybörjare är lite att önska en "talent-plugin".

Kan visserligen ha ändrats då det var något år sedan jag såg recentionen. Tyvärr kommer jag inte ihåg vart jag såg den så jag kan inte bidra med någon länk. (Det kan ha varit på TV också).

Det är lite som funktionen i Steinbergs Virtual guitarist 2. Där kan man gå in och ändra i tonföjlden i själva kompet/riffet med att höja/sänka tonen i ett visst läge. Väldigt bra och kul grej om man tröttnar på factory-settings... 😱

Det är precis vad jag är ute efter när det gäller vanliga wav:ar. Typ sång. Är urusel på sång. Nu ska jag j-klr bli en Christer Sjögren... 😆

Postat (redigerat)

Mer eller mindre off-topic: Jag insåg just att "Melodyne" är ett nästan perfekt anagram av "Celemony". Är bara D och C som diffar. 😉

Redigerat av tbruce
Postat

Nu har jag beställt en Melodyne Uno från Thonmann...Så nu får vi se om man blir någon smörsångare. Kommer att lägga in en smörig låt på demot när jag pillat lite med den med före och efter resultat... 🙂

Elof (oregistrerad)
Postat

Jag kan intyga att melodyne är ett fantastiskt bra program. Det enda som iaf jag upplever ibland är att den gör något konstigt med sibilanta ljud som S och F. Tycker inte att den låter lika "transparent" som AT, men det är ju också ett helt annat program, som kan göra helt andra saker. Du blir säkert grymt nöjd!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.