Jump to content
Annons

Hakika-första demon


bubben

Recommended Posts

Jag glömde formuläret, nu har jag postat två med samma låt, känns lite rörigt, plockar bort låten i tråden utan formulär.

LÅTNAMN: Your Eyes

ARTIST/GRUPP: Hakika

GENRE: emo/hardcore

LÅTLÄNGD: 3:48

KOMPOSITÖR: Hakika

PRODUCENT: Hakika

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.2mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Se bifogad fil

Your_Eyes.mp3

Redigerat av bubben
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här var riktigt jäkla bra! Jag gillar den dissonanta gitarren i versen skarpt. Och sången är klockren!

Men man ska ju klaga också (eller?): Trummorna i versen blir nästan överdrivet släpiga eftersom de spelar ett riktigt komp och inte bara utsmyckningar som väl hade varit alternativet.. Men fan vet om det gör nåt egentligen.

Det påminner lite om ett band från Mora jag har hört... Men nu vet jag ju att du inte har nåt förflutet där... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls min genre men låter riktigt bra om än inte helproffsigt kanske. Gillar inte sången jättemycket men den funkar.

Alltihop känns lite småtråkigt på nåt sätt tycker jag, men så är det inte min genre heller. Så: bra men tilltalar inte mej. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

jävla emo.

"pojkar är mjuka, män är hårda."

Nåja. Refrängen har potential och sitter bra. Versens sång behövs upp lite, lite mer bas, mindre telefoneffekt. Möjligen köra men sången lite, någon ljus stämma.

Trummorna är ok, lite galnare trummis skulle fixa biffen. Varför? Resten av linstrumenten spelas villt.

I en värld där emo typ svällar över så gav mig inte den här låten något, tyvärr. Är inte elak bara ärlig. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonverser. Men ni reder inte ut refrängerna. Alldeles för hackigt trumspel och det behövs mer driv i gitarrerna. Sen är trumljudet alldeles för slickt mixat i förhållande till gitarrerna (är det triggade trummor!? i få fall en dödssynd. här ska det vara ett felstämt ludwig-set i en dålig lokal för att få ett sound som passar)

Bra sång!

Link to comment
Dela på andra sajter

VacUmhehe, nope, inte trigg. Men vi spelade in under ganska dåliga förhållanden så mixaren gjorde det bästa han kunde för att få det att låta bra.

Det var det han gjorde fel på! 😆 Fram med rumsmickarna och mördarkompressorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, jo kanske det, dock vill vi nog blanda ett ganska tungt cleant ljud men på något så få det att låta core, det är hårfint där omkring så ett misslyckande ligger nära till hands. Fortsätt gärna kommentera

Link to comment
Dela på andra sajter

Diggar sången! Den passar som handen i handsken för låten, speciellt på refrängen. Jag tycker faktiskt att hela låten är bra, det är ju inte så bra mixat men om man bortser ifrån det så låter det perfa.

Det ända jag har att klaga på är att jag tycker trummorna låter otight på vissa ställen och jag kan inte riktigt peka på det men dom låter tråkiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra detta!

Sången är helt ljuvlig. Gillar den stökiga gitarren på verserna. Mkt attityd i hela låten tycker jag. Trummorna låter bra men ack vilket vilket tråkigt komp det är på verserna. Refrängerna låter bättre.

Överlag tycker jag det låter lite som ni är influerade av Jeff Buckley, i alla fall på sången och det är inte dåligt det. 😉

Gött jobbat

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön känsla ni lyckas förmedla. Får instämma på att trummisen är lite trist, och ibland tappar han begreppet om timen(tempot) för ett par sekunder... Han kanske kliar sig eller nåt, rättar till emo-håret som fallit ner i ögonen? 😆

Sångaren och känslan över lag var den stora behållningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Multiband Tack så jätte mycket!

Djonas Vadkul att du gillar det, jag tror anledningen att trummorna spelar ganska rakt i versen är för att vi vill ha ett ganska cleant med endå mäktigt sound, dock så beror det ju en hel del på mixen, så vi kanske lyckas bättre nästa gång, vi gav killen som mixade våran demo ett ganska sunkigt grundmaterial så han gjorde ett otroligt jobb!

k9 Det är inte den enda låten, besök www.myspace.com/hakika så har du några låtar varav iaf en har betydligt mer "röj" känsla.

Joel B Haha, ja emo håret är ju viktigt, dock är trummisen snaggad så där ligger inte problemet 😆, vad kul att du gillar känslan, det är grymt viktigt.

-------------------------------------------------------------------------------------

Som sagt så finns det fler låtar att lyssna på, www.myspace.com/hakika

Fortsätt jätte gärna komma med kritik och kommentarer det är så stört kul att läsa!!

Redigerat av bubben
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...