Jump to content
Annons

hitta toner på nätet


Snow Brigade

Recommended Posts

Jag behöver en uppsättning toner (t ex piano eller gitarr) som jag eventuellt ska använda i ett experiment. Jag har ingen mjukvarusynth (ingen vanlig heller), och det är viktigt att tonerna bara skiljer sig åt med avseende på tonhöjd. Jag har försökt hitta nåt bibliotek för sånt på nätet, men det är mest en enda soppa hittills. Är det nån som vet nåt hyfsat systematiskt register där det finns enstaka toner inspelade i olika skalor t ex, där tonerna enbart skiljer sig åt vad gäller tonhöjd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag behöver en uppsättning toner (t ex piano eller gitarr) som jag eventuellt ska använda i ett experiment. Jag har ingen mjukvarusynth (ingen vanlig heller), och det är viktigt att tonerna bara skiljer sig åt med avseende på tonhöjd. Jag har försökt hitta nåt bibliotek för sånt på nätet, men det är mest en enda soppa hittills. Är det nån som vet nåt hyfsat systematiskt register där det finns enstaka toner inspelade i olika skalor t ex, där tonerna enbart skiljer sig åt vad gäller tonhöjd?

Du kan ju alltid hämta testtonerna som är nerladdningsbara här och se om de räcker till ändamålet: http://binkster.net/extras.shtml#cd

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behöver en uppsättning toner (t ex piano eller gitarr) som jag eventuellt ska använda i ett experiment. Jag har ingen mjukvarusynth (ingen vanlig heller), och det är viktigt att tonerna bara skiljer sig åt med avseende på tonhöjd. Jag har försökt hitta nåt bibliotek för sånt på nätet, men det är mest en enda soppa hittills. Är det nån som vet nåt hyfsat systematiskt register där det finns enstaka toner inspelade i olika skalor t ex, där tonerna enbart skiljer sig åt vad gäller tonhöjd?

Ladda hem GoldWave och använd generatorfunktionen. Då kan du skapa de toner / frekvenser du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...