Jump to content
Annons

Börjes HEJ


Börje Hansson (oregistrerad)

Recommended Posts

Börje Hansson (oregistrerad)

Hej

Spelar i Östersundsbandet Rama bluesband. www.rama-bluesband.se

Har växt upp under olika kontrollbord, därav flinten. Fick hjälpa pappa Stig att dra mikrofonkablar till U47 så fort jag kunde gå, var dom inte tyngre förr?

Levde sedan livet i studion på Sveavägen i Stockholm. Hjälpte honom att bygga en studio här när vi flyttade till Jämtland. Nu är han trött och jag har annat för mig, så:

Vill du ha en egen musikstudio kombinerat med eget hus att bo i? Spela/spela in när du vill.

Min far, Stig har tröttnat på inspelning efter mer än 50 år bakom spakarna.

I Jämtland, mitt i Fjällsta, 5 mil SÖ om Östersund finns ett ombyggt missionshus:

Nedervåning: 60 kvm stor studio med 3,6 meter takhöjd + kontrollrum, kök, vardagsrum, hall och toalett. Totalt 130 kvm

Övervåning: en lägenhet på 2 r o k, 55 kvm.

Dessutom full källare med pannrum, bad, verkstadslokal, förråd, kallkällare.

1 800 kvm tomt med uthus, vedbod, stort trädgårdsland.

Kommunalt VA.

Huset byggdes på/om -62.

Studion färdigställdes -89 och har fast installation med korskopplingsstativ, trunkledningar och el, extra ljudisolering i fönster och dörr, trum/speakerbox, flyttbara dämpskärmar.

Fullständigt utrustad professionell analog studio med bl a; mixerbord TOA 16-4, Tascam 16-k bandspelare, 2 st PR99, monitorer; 2st K&H OX + 2 st K&H OY98, ekokammare, mängder med mikrofoner, kablar, stativ, notställ, etc. Dessutom mängder av äldre material; bandspelare, mixers, etc.

Köp studion tom och välj vad du vill ha av det övriga.

Huset med studio och fasta installationer, lägsta bud 600.000:-

För de lösa inventarierna finns en inventarielista att välja från, bra priser om du köper allt i klump.

Visning lördag 21/10 efter överenskommelse.

För mer information kontakta mig via mail: boerje.hansson@telia.com

Hälsningar/Börje

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen!

Jag har hälsat på hos Stig för några år sedan. Då höll han på göra slut på sitt lager med reservdelar till 47'orna genom att reparera mik'ar till lite större studios om jag minns rätt. Det var en trevlig studio och byn ligger ju också riktigt fint. Min flickvän växte förresten upp ett stenkast därifrån i Sörviken.

Trevligt med lite jämtar på forumet... återigen, välkommen! :rolleyes:

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...