Jump to content
Annons

BaseRocker - Remember


Dj_Sound

Recommended Posts

LÅTNAMN: Remember

ARTIST/GRUPP: BaseRocker

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 6:47

KOMPOSITÖR: Ramus Thulin

PRODUCENT: Rasmus

EV. MEDVERKANDE: Ingen

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 9,33 Mb

STATUS: Färdig när ni säger att den e det!

LÅTLÄNK: http://supraservers.net/4base/BaseRockerRember.mp3

En ny låt från BaseRocker (föredetta Dj sound) masteringen och mixingen kanske inte är på top men hoppas det duger =) :rolleyes: enjoy!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

funkar om man skriver hela länken:P

Okey detta låter.. Hum. Många ljud är allt för höga så dom lixom börjar brumma och dista lite smått, inte så värst snyggt. Jag vill ha ett renare ljud överlag på hela låten. EQ kanske är din kompis i dettafall!

Jag vet inte vad som händer efter halva låten men det låter ungefär som en dator med ett musikprogram med allt för mkt VST så datorn krachar.. Förjävla fult!

Redigerat av Lådan
Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo jag vet jag e bättre på melodier än min bror som e helt kass på detta. däremot e jag bara så sämst när det gäller mixing och mastering. sorry för länken den fular sig lite smått. 😕🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

precis som du nämner så skulle mixningen/masteringen behöva ett lyft, de brusar en del i början iaf... Fast du har endå lyckats bra tycker jag! ganska klart ljud och bra tryck. Tycker låten e OKEJ!, men vill att du byter ut det ljusa lead-ljudet, tycker inte de e så skönt 🙂 snälla gör de o posta igen, så ska jag lyssna

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

De där ljuden som kommer in vid 0:35 är verkligen inte snygga. Jag förstår att det ska ge lite "skitigare" känsla åt låten men jag tycker bara att de distar och skär sig för mycket. Partiet fram till 2:16 är alldeles för långt (enligt min smak) Innan 2:16 är det ganska enformigt och få instrument sen kommer det igåmg med fler instrument och mer drag men då har man nästan tappat intresset. På med detta redan efter någon minut. Låten behöver väl inte vara längre än c:a 5 min? (men det kanske hör till genren?) Mixen låter helt okej och behöver nog inte göras så värst mycket åt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...