Jump to content
Annons

Kritik på min dancemusik - TurboGlider


Recommended Posts

Annons

Lyssnade på fyra låtar. Nu vet jag iofs inte nåt om dina influenser, din ålder eller hur länge du har hållt på. Så jag hasplar bara ur mig det första jag tänker/känner. Allt imho alltså:

Null and Never:

Rätt trist. Trötta sågsound och harmonier man hört till leda.

Bitbox:

Hade det inte varit för den tradiga melodisynthen hade jag gillat det här bättre. Partiet 00:27 - 00:53 känns lite lovande...får lite Armand-vibbar.

Rainy Day:

Den tradiga melodisynthen är tillbaka. Om du inte kan göra roligare melodier så skit hellre i dom och lägg på nåt annat.

Dream Part I:

Det här var lite roligare att lyssna på. Inget revolutionerande iofs, men inte alls lika uttjatat som det andra. Jobba på!

Soundet överlag låter lite väl platt och trött även för att vara 128kbps. Du kanske skulle ta en titt på din mixning (eller mp3-kodning). Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mixningen håller jag verkligen med om att den antagligen inte är bra, sitter just nu enbart med hörlurar och enklare datorhögtalare, där låter det okej. Men när jag spelar upp det på riktiga system låter alla låtar väldigt tama.

Har hållt på länge med musik, dvs. spela instrument, men först senare tiden som jag verkligen försökt sätta mig in i att mixa ihop saker själv när man äntligen börjar ha råd till riktiga prylar hemma.

Men tack för synpunkterna, alltid något att ta till sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...