Fredrika Postat 11 augusti 2006 Dela Postat 11 augusti 2006 Jag har pc och Cubase SX3. Jag håller på med en 1-timmeslåt. Jag tänkte filtrera bort allt under 20Hz. Jag använder min eq och så när den hållit på en stund blir det blå skärm och datorn startar om. Sen skickas jag till Microsoft Crash Analysis och de kan inte ge besked om vad det är för fel. De säger att en device driver has crashed the system och att jag ska fortsätta skicka in krashrapporter. Fast det blir inget bättre av. Kan det vara så att min låt är alldeles för lång och att datorn inte orkar med att eqa en så lång låt? Fast jag har 1½ GB minne och låter datorn själv bestämma sånt där virtuellt minne och sånt så det borde väl gå? Eller tror ni att det är pluggen som inte är byggd för att eqa så långa låtar? Eller har Microsoft rätt? Är det en drivrutin? Jag har en sån där Firium jag equar med. Om det är equn; hur ska jag då filtera? Kan man och bör man markera områden i avdelningar och liksom equa 5 minuter åt gången eller kan det inte vara ett sånt fel på en plugg? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 11 augusti 2006 Dela Postat 11 augusti 2006 Det kan mycket väl vara en bugg i den eq-plugg du använder, även om det låter skumt som du beskriver det... Vad är det för någon plugg du använder? Kanske ska du kolla om det finns någon uppdatering av pluggen...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrika Postat 11 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 11 augusti 2006 (redigerat) Det kan mycket väl vara en bugg i den eq-plugg du använder, även om det låter skumt som du beskriver det... Vad är det för någon plugg du använder? Kanske ska du kolla om det finns någon uppdatering av pluggen...? Det är en Elemental Firium 2 channel. Jag klantade till det vid ominstallationen av Cubase efter datorkrånglet och installerade pluggen två gånger. Den ena låg i vst-mappen och den andra i en egen mapp i samma vst-mapp. Kan Cubase blivit förvirrat och försökt använda båda pluggar??? Nu har jag tagit bort den ena men vågar inte prova den igen för jag är rädd att datorn ska bli förstörd när den flippar ur så där och startar om sig själv mitt i alltihop. Redigerat 11 augusti 2006 av Fredrika Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 11 augusti 2006 Dela Postat 11 augusti 2006 Det kan mycket väl vara en bugg i den eq-plugg du använder, även om det låter skumt som du beskriver det... Vad är det för någon plugg du använder? Kanske ska du kolla om det finns någon uppdatering av pluggen...? Det är en Elemental Firium 2 channel. Jag klantade till det vid ominstallationen av Cubase efter datorkrånglet och installerade pluggen två gånger. Den ena låg i vst-mappen och den andra i en egen mapp i samma vst-mapp. Kan Cubase blivit förvirrat och försökt använda båda pluggar??? Nu har jag tagit bort den ena men vågar inte prova den igen för jag är rädd att datorn ska bli förstörd när den flippar ur så där och startar om sig själv mitt i alltihop. Det är ingen plugg jag har hört talas om tidigare... Om den ligger på olika ställen, ska inte påverka något. Cubase tar den du väljer, helt enkelt - och letar inte vidare. Testa att köra samma sak med den eq som följer med i Cubase - och se om du får något liknande problem. Funkar det då, så är det nog läge att ta kontakt med pluginmakaren och berätta om problemen. Du har kanske upptäckt en bugg som de inte har sett själva... Startar datorn om i stället för att visa ett felmeddelande, så gör så här (om du kör XP...): Högerklicka på "Den här datorn" Välj "Egenskaper" Klicka på fliken "Avancerat" Klicka på "Inställningar" i fältet "Start och återställning" Ta bort bocken i rutan "Starta om automatiskt", i fältet "Systemfel". Klicka på OK och sedan OK igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrika Postat 11 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 11 augusti 2006 (redigerat) Jättetack! Jag ska prova med att ta bort den där bocken! KRaamm 😆 Hoppas jag fixar det. Det var en jättedyr plugg usch och dessutom finns inte Elemental mer för deras pluggar har köpts upp av någon grisig studiolegend, enligt hemsidan. Nu kostar pluggen dessutom dubbelt så mycket som innan. Till vilken nytta? Och man msåte köpa en dongle till den. Den kostar så klart extra. Blä! 😳 Redigerat 11 augusti 2006 av Fredrika Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.