Jump to content
Annons

Varför vill inte Skype?


osiris

Recommended Posts

Ja... jag försökte få igång skype. Men det verkar inte som att det vill sig.

I inställningarna så har jag valt mitt ljudkort för ljud in och ut. Och jag hör när signalerna går fram till den jag ringer till men sen är det stop.

Men om jag kopplar över till datorns interna lilla craphögtalare... ja då hör jag..

Och när jag tittar i ljudkortets 'mixer'-program så ser jag att jag får in signal i datorn... men skype verkar inte vilja ta emot den...

Jag kör Skype under OSX... och ett Echo Audio-ljudkort...

Ni kankse inte vet... men nu har jag iaf slängt ur mig min... ilska(?)

Arg 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan tyvärr inte hjälpa dig men jag rekommenderar dig att skicka ett mail till deras support. Hade själv problem att använda skype med mitt delta 66 ljudkort. De bad om lite information och vips så var det fixat i nästa version av skype... med andra ord tror jag de lyssnar på feedbacken, men det kan ju också varit en slump.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte koll på OSX men i Windows finns en liten kryssruta på ett ställe som heter något i stil med "tillåt skype att ändra ljudinställningarna". Är den ikryssad sätter den volymerna som den vill, väljer "mic" som input (istället för line in, eftersom jag har en mixer mellan micen och ljudkortet), osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte koll på OSX men i Windows finns en liten kryssruta på ett ställe som heter något i stil med "tillåt skype att ändra ljudinställningarna". Är den ikryssad sätter den volymerna som den vill, väljer "mic" som input (istället för line in, eftersom jag har en mixer mellan micen och ljudkortet), osv.

Ok, jag har letat efter den knappen men inte hittat något liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...