Jump to content
Annons

Östgöten hälsar


Östgöten

Recommended Posts

Hej alla,

Det är dags för en presentation av Östgöten!

Östgöte är jag helt klart och dialekten finns kvar trots att jag inte bott där sedan 1982. Nu håller jag till i Sumpan. Musik har jag alltid hållit på med och jag tror att jag spelat i band inom de flesta genrer. Jag har gått på Ackis och har efter det jobbat med musik sedan 1992. Jag "lekte" ganska intensivt med Cubase och Mac i början av 90-talet efter att jag tröttnade på min gamla Yamaha-porta men tog sedan, av någon anledning, en rätt lång paus från det. Nu har jag kommit igång igen och då blev det Cubase, Reason mm och PC. Det är hur kul som helst att spela in sina nya idéer och även att göra om sina gamla låtar med nya tekniker. Det finns så mycket att göra, så många låt-idéer att spela in och man lär sig något nytt hela tiden. När jag sedan kör fast, blir förvirrad eller osäker kring något inköp så är ju detta forum en kanonresurs.

Tack på förhand för alla bra svar!

Fridens -Östgöten

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena från en annan som faktiskt bor här ännu 🙂 Sumpan va gör du där det är farligt där 🙂 tänk om du sumpar nått 😆 nä kom hem igen 😛 . Skojar bara men det kanske du förstod jag klistrade ju dit några smileys.

Välkommen från Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Hej alla,

Det är dags för en presentation av Östgöten!

Östgöte är jag helt klart och dialekten finns kvar trots att jag inte bott där sedan 1982. Nu håller jag till i Sumpan. Musik har jag alltid hållit på med och jag tror att jag spelat i band inom de flesta genrer. Jag har gått på Ackis och har efter det jobbat med musik sedan 1992. Jag "lekte" ganska intensivt med Cubase och Mac i början av 90-talet efter att jag tröttnade på min gamla Yamaha-porta men tog sedan, av någon anledning, en rätt lång paus från det. Nu har jag kommit igång igen och då blev det Cubase, Reason mm och PC. Det är hur kul som helst att spela in sina nya idéer och även att göra om sina gamla låtar med nya tekniker. Det finns så mycket att göra, så många låt-idéer att spela in och man lär sig något nytt hela tiden. När jag sedan kör fast, blir förvirrad eller osäker kring något inköp så är ju detta forum en kanonresurs.

Tack på förhand för alla bra svar!

Fridens -Östgöten

Välkommen, jag är född och uppvuxen i Östergötland och rätt färsk här på forumet. /Hasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena-hej-ba! 😆

Har oxå en gammal 8-kanalers Yamaha-porta som numer samlar damm. 😳

Redigerat av Hammock
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...