Jump to content
Annons

Photographic Remix


Recommended Posts

Jaja. Eftersom vi inte får lägga upp covers och remixar

får jag väl hänvisa istället. 😳

- Länk bortredigerad -

Det är alltså jag som sjunger och det är 1a,första gången jag spelar

in mig själv på sång så om ni lyssnar och vill kommentera PLEASE

va snälla.... 😕

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är faktiskt inte ens ok att länka till covers.

Står faktiskt direkt i första regelinlägget i demoavdelningen.

När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover på någon utgiven låt. Anledningen är att coverlåtar ska "Stimmas". Alla eventuella samplingar som används måste vara "clearade" (friköpta) för att få göras offentligt, vilket gör att vi även generellt sett säger nej till remixer. Detta oavsett om det ligger på forumets egen server, eller länkas till från andra servers.

vad gäller remixar tog jag mig själv en frihet igår, men det hela clearades med upphovsmannen (Soundborn) lite senare samma dag.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

"När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover på någon utgiven låt. Anledningen är att coverlåtar ska "Stimmas". Alla eventuella samplingar som används måste vara "clearade" (friköpta) för att få göras offentligt, vilket gör att vi även generellt sett säger nej till remixer. Detta oavsett om det ligger på forumets egen server, eller länkas till från andra servers.

/"

Står inget där om hänvisningar... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo

...............

Detta oavsett om det ligger på forumets egen server, eller länkas till från andra servers.

..............

Ligger på forumets egen server eller om det länkas...

Om jag säger klicka där så kan ni hitta info om den låten men ni måste klicka 20

ggr till för att komma fram. Det är en hänvisning.

Om jag säger klicka här så laddar ni hem den direkt så är det länka...

Eller 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tar du väl ändå i lite. Reglerna syftar på att du inte får lägga upp covers, oavsett om du har dem på egen server eller inte, och det var den regeln som var bruten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja är det inte underligt att det räknas som att Studio "publicerar" ett verk bara för det finns en länk härifrån till det? Kan förstå vad gäller det som ligger på själva servern, men inte annars... för isåfall måste ni ju t ex ta bort länken till min sida som jag har i min signatur, eftersom det på den finns en låt med en 2,5 sekunder lång oclearad sampling.

Och så får ni ta bort alla referenser till Google eftersom man på Google kan söka efter upphovsrättsskyddat material. Inte bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Start clearing up the forum modders.... 😆

Finns massor att göra, ni kommer inte hinna skriva någon tidning...

Moderatorerna har inget med tidningen att göra. Däremot så arbetar våra admin på tidningen.

Självklart kan vi inte rensa upp och förhindra all postning av dylika länkar. Vi koncenterar vår uppmärksamhet till demosidan, och sådant som är skapat av våra egna medlemmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...