Jump to content
Annons

Spår tystnar i ca. 1 sek


Tobb

Recommended Posts

Tjena!

Har just spelat in en låt. Detta är nog den första låten som har riktigt många effekter på olika spår osv.

Nu har jag ett litet problem. Vid uppspelning så kan plötsligt tex trummorna tystna i 2 sekunder för att sedan fortsätta normalt. Detta sker helt oregelbundet och inte på samma ställe i låten. Även sången kan försvinna till exempel, så det spelar ingen roll om det är Audio- eller Midiljud.

Har testat och fryst vst-instrumenten, men utan någon förbättring.

Ska man ändra buffertstorleken eller något sånt? Datornsbelastningsmätarn (långt ord 😉) är bara till hälften fylld.

Finns säkert ett enkelt sätt att lösa det på för er erfarna. För mig som nybörjare så är det svårt. 😱

Sorry om någon tagit upp detta tidigare, hittade det inte i sökningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

DrHans teori verkar mest trolig i nuläget. Jag har nämligen inte köpt Cubase än 😱. Som fattig tonåring var jag tvungen att prioritera mellan utrustning och program. Nu är dock utrustningen införskaffad så för sommarns jobbpengar ska programmen köpas in 😉. Gillar inte att snylta på saker som andra betalat för...

Så detta är en bugg man blir av med om man köper programmet? Underbart isåfall 😎

Jag testade att öka latencyn, men det gjorde ingen skillnad. Burken är ett halvårgammal, så det är nog inte där felet ligger trotsallt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...