Jump to content
Annons

Yamaha RGX-A2


pirateKING

Recommended Posts

Var inne och provspelade gitarrer igår inför ett eventuellt köp. Efter jag hade strosat runt en stund så såg jag en mycket vacker vit gitarr. Det ar en Yamaha RGX-A2. Provspelade gitarren lite snabbt och vart genast förälskad.

Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av denna gitarr, eller andra Yamaha gitarrer. Jag har nämligen aldrig ens provspelat en yamahagitarr innan. Vore kul att få reda på lite om den innan jag köper den.

EDIT: Kan nämna också att jag spelar mest rock/metal. Men vill ha en all-around gitarr som funkar till det mesta.

gi_rgxa2_xl.jpg

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 månader senare...
creel (oregistrerad)

Är det för sent att svara?

Hur som helst tycker jag att Yamaha gör jäkligt bra elgitarrer, om man inte snackar deras absolut billigaste då (för de har jag ingen erfarenhet av).

Just den där modellen har jag provspelat. Den har schysst hals, helt okej mickar, däremot har jag svårt för hur den känns i övrigt... känns lite plastig och leksaksaktig eftersom den är så lätt. Men det är en bra gitarr, helt klart.

Du vill spela rock/metal, du vill inte ha svaj/floyd och 24 band då? Det där är ju mer en LP-gitarr.

Jag slog till på en Yamaha själv. En RGX-520DZ BK, begagnad. RIKTIGT grym måste jag säga. Gav 3,5 för den, hur prisvärd som helst. Den är skönare än min Ibanez för 10. Ända som är dåligt är mickarna men de ska jag byta ut.

Annars är Yamaha ett märke som håller hög och jämn kvalitet på instrumenten, prisvärda som fan. Så, slå till om du gillar gitarren!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det för sent att svara?

Hur som helst tycker jag att Yamaha gör jäkligt bra elgitarrer, om man inte snackar deras absolut billigaste då (för de har jag ingen erfarenhet av).

Just den där modellen har jag provspelat. Den har schysst hals, helt okej mickar, däremot har jag svårt för hur den känns i övrigt... känns lite plastig och leksaksaktig eftersom den är så lätt. Men det är en bra gitarr, helt klart.

Du vill spela rock/metal, du vill inte ha svaj/floyd och 24 band då? Det där är ju mer en LP-gitarr.

Jag slog till på en Yamaha själv. En RGX-520DZ BK, begagnad. RIKTIGT grym måste jag säga. Gav 3,5 för den, hur prisvärd som helst. Den är skönare än min Ibanez för 10. Ända som är dåligt är mickarna men de ska jag byta ut.

Annars är Yamaha ett märke som håller hög och jämn kvalitet på instrumenten, prisvärda som fan. Så, slå till om du gillar gitarren!

Hah! Kul att jag fick svar tillslut iallafall. Jag slog till och köpte RGX-A2:an. Är hur nöjd som helst. Tycker faktiskt inte att det känns plastig alls. Tycker den känns solid och rejäl och det är rätt imponerande om man tänker på att den inte väger nåt alls. Bra låter den också. Mycket fint. Sen är det den snyggaste gitarren ever enligt mig iallafall.

Den äger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...