lavrell Postat 19 juli 2006 Postat 19 juli 2006 (redigerat) Tjena alla! Va hos min far i förrgĂ„r och döm till min förvĂ„ning nĂ€r han hade hittat ett mixerbord i grovsoprummet. Det Ă€r ett Allen & Heath bord av modell GL2200. Jag tog med mig bordet och testade pĂ„ jobbet och alla kanaler lĂ„ter skitbra förutom en kanal som det Ă€r nĂ„got fel pĂ„. Saknar liksom all bas och eftersom jag inte Ă€r en fena pĂ„ elektronik sĂ„ vet jag inte vad det kan vara. Bordet har 16 monokanaler och 2 stereokanaler (eller 4 eftersom man kan vĂ€lja att ha monokanalerna 15-16 som tvĂ„ stereokanaler), 6 Auxar, 4 Bus och tvĂ„ svepbara mids i en EQ-sektion som jag tycker lĂ„ter skitbra. Synd bara att det inte har direct outs för dĂ„ hade jag kunnat anvĂ€nda det sjĂ€lv hemma. Jag sjĂ€lv behöver ju sĂ„ att sĂ€ga inte mixerbordet sĂ„ tĂ€nkte nog ta och sĂ€lja det. NĂ„gon som vet vad man kan fĂ„ för det? Eller kanske Ă€r det nĂ„n hĂ€r som behöver ett? đł /Micke Redigerat 19 juli 2006 av lavrell
brojd Postat 19 juli 2006 Postat 19 juli 2006 Det dĂ€r skiten Ă€r inte vĂ€rt ett ruttet öre... men jag behöver ett nytt kaffebord, sĂ„ jag kan köpa det av dig för en tjuga. đł
Henrik Andersson Vogel Postat 19 juli 2006 Postat 19 juli 2006 Jag kan ta det till soptippen Ät dig för en hundring.
brojd Postat 19 juli 2006 Postat 19 juli 2006 (redigerat) HÀr har du ett case till det ocksÄ: Case Ett icke defekt bord borde du kunna fÄ runt 10.000 för... Har sett dem gÄ för mer Àn sÄ. Edit - SÄg precis en annons pÄ ett likadant dÀr priset var satt till 15.000. Redigerat 19 juli 2006 av brojd
lavrell Postat 19 juli 2006 TrĂ„dstartare Postat 19 juli 2006 (redigerat) hahaha đł ni Ă€r roliga đł brojd, tror du att det Ă€r rĂ€tt pris ungefĂ€r för ett helt bord? EDIT: eller brojd, menar inte du 32:kanalversionen? Redigerat 19 juli 2006 av lavrell
hegobald Postat 19 juli 2006 Postat 19 juli 2006 Det finns vĂ€l ingent vettig mĂ€nniska som slĂ€nger ett Allen & Heath livebord heller.. đł Det kan ju vara stulet och nĂ„n har fĂ„tt kalla fötter och stĂ€llt det dĂ€r i soprummet. đł Felet pĂ„ den trasiga kanalen Ă€r sĂ€kert glapp i EQ-delen eller HPF-switchen.. Ganska vanligt problem..
lavrell Postat 19 juli 2006 TrĂ„dstartare Postat 19 juli 2006 (redigerat) Det finns vĂ€l ingent vettig mĂ€nniska som slĂ€nger ett Allen & Heath livebord heller.. đł Det kan ju vara stulet och nĂ„n har fĂ„tt kalla fötter och stĂ€llt det dĂ€r i soprummet. đł Felet pĂ„ den trasiga kanalen Ă€r sĂ€kert glapp i EQ-delen eller HPF-switchen.. Ganska vanligt problem.. hmmm det har jag inte tĂ€nkt pĂ„ ... ska ringa och kolla med polisen imorrn sĂ„ man inte har stöldgods hemma đł Redigerat 19 juli 2006 av lavrell
brojd Postat 19 juli 2006 Postat 19 juli 2006 (redigerat) hahaha đł ni Ă€r roliga đ brojd, tror du att det Ă€r rĂ€tt pris ungefĂ€r för ett helt bord? EDIT: eller brojd, menar inte du 32:kanalversionen? Ojsan.. jovisst syftade jag pĂ„ 32 kanalsversionen... đł Men eftersom det du hittade har hĂ€lften sĂ„ mĂ„nga kanaler vore det vĂ€l rimligt att halvera priset? đł Nypris pĂ„ bordet (16 kanalersvarianten) verkar ha legat mellan 22 och 24 tusen.. đ Edit -> Allen & Heath GL2200 416 heter den versionen iaf. Redigerat 19 juli 2006 av brojd
lavrell Postat 19 juli 2006 TrĂ„dstartare Postat 19 juli 2006 hahaha đł ni Ă€r roliga đ brojd, tror du att det Ă€r rĂ€tt pris ungefĂ€r för ett helt bord? EDIT: eller brojd, menar inte du 32:kanalversionen? Ojsan.. jovisst syftade jag pĂ„ 32 kanalsversionen... đł Men eftersom det du hittade har hĂ€lften sĂ„ mĂ„nga kanaler vore det vĂ€l rimligt att halvera priset? đ Nypris pĂ„ bordet (16 kanalersvarianten) verkar ha legat mellan 22 och 24 tusen.. đ Edit -> Allen & Heath GL2200 416 heter den versionen iaf. Och HĂR sĂ€ljs ett 12-kanal för 1699$. Hmmm, hoppas polisen ger mig ett bra svar imorrn. Annars fĂ„r jag börja leta upp den eventuella Ă€garen och lĂ€mna tillbaka det. Man vet ju sjĂ€lv hur det Ă€r att bli av med grejer đł
joachime Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 ...ett Allen & Heath bord av modell GL2200. Jag tog med mig bordet och testade pÄ jobbet och alla kanaler lÄter skitbra förutom en kanal som det Àr nÄgot fel pÄ. [...] Synd bara att det inte har direct outs för dÄ hade jag kunnat anvÀnda det sjÀlv hemma. Jobbade massor live med GL2200 för 6-8 Är sedan. Ett hlet okej bord, nÀr det funkar. Pottarna oxiderade och började knastra efter nÄgot Är. Men Àr du sÀker pÄ att det inte Àr direktutgÄngar pÄ kanalerna? Det bord jag jobbade med hade iaf det.
Hellhoff Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 Jag kikade pÄ deras hemsida och hittade endast varianten GL2400... Lite större Àn det du hittat, men det har direct outs pÄ alla utgÄngar, samt inserts pÄ alla ingÄngarna. Om du har inserts kan du ju löda insertkablar som vÀnder insertsen till utgÄngar, dÄ fungerar de precis som direct outs.
lavrell Postat 20 juli 2006 TrĂ„dstartare Postat 20 juli 2006 Jag kikade pĂ„ deras hemsida och hittade endast varianten GL2400... Lite större Ă€n det du hittat, men det har direct outs pĂ„ alla utgĂ„ngar, samt inserts pĂ„ alla ingĂ„ngarna. Om du har inserts kan du ju löda insertkablar som vĂ€nder insertsen till utgĂ„ngar, dĂ„ fungerar de precis som direct outs. Jo GL2400 Ă€r en uppdaterad version av 2200 och har dĂ„ direct outs som 2200 saknar. JassĂ„ Ă€r det sĂ„ med kablarna? Finns det fĂ€rdiga sĂ„na att köpa? Det vore ju sjukt bra om sĂ„ var fallet! đ
ThomasJ Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 Vafan. Somliga söker men finner aldrig, vissa söker inte ens och hittar massor:S Skall hÄllakoll pÄ mitt sopprum:P
sounden Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 (redigerat) JassĂ„ Ă€r det sĂ„ med kablarna? Finns det fĂ€rdiga sĂ„na att köpa? Det vore ju sjukt bra om sĂ„ var fallet! đ Du behöver inte köpa nĂ„gra kablar, det Ă€r bara att sĂ€tta in vanliga telekablar halvvĂ€gs sĂ„ har du ett par obalanserade direct-outs Lycka till! ps. Polisen + Stöldgods = Noll Koll //S Redigerat 21 juli 2006 av sounden
Hellhoff Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 Det stÀmmer, man kan faktiskt koppla in kablarna till hÀlften och dÀrmed anvÀnda inserts som utgÄngar. Det borde lösa ditt problem lavrell! Insert Àr dock INTE att förvÀxla med Line in.
lavrell Postat 21 juli 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 juli 2006 JassĂ„ Ă€r det sĂ„ med kablarna? Finns det fĂ€rdiga sĂ„na att köpa? Det vore ju sjukt bra om sĂ„ var fallet! đ Du behöver inte köpa nĂ„gra kablar, det Ă€r bara att sĂ€tta in vanliga telekablar halvvĂ€gs sĂ„ har du ett par obalanserade direct-outs Lycka till! ps. Polisen + Stöldgods = Noll Koll //S Det lĂ„ter ju som det ska funka men hur Ă€r det med hĂ„llbarheten? KĂ€nns ju bĂ€ttre att be nĂ„gon polare löda kablar sĂ„ man kan trycka kablarna Ă€nda in och pĂ„ sĂ„ sĂ€tt minimera risken för glapp osv. Eller tĂ€nker jag helt fel?
sounden Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 Det lĂ„ter ju som det ska funka men hur Ă€r det med hĂ„llbarheten? KĂ€nns ju bĂ€ttre att be nĂ„gon polare löda kablar sĂ„ man kan trycka kablarna Ă€nda in och pĂ„ sĂ„ sĂ€tt minimera risken för glapp osv.Eller tĂ€nker jag helt fel? Jo, det Ă€r vĂ€ll bĂ€ttre att köra in kontakten hela vĂ€gen, men har sjĂ€lv kört med inserts för att plocka ut signalen. Har inte fĂ„tt glappkontakt nĂ„gongĂ„ng. Det beror vĂ€ll pĂ„ ocksĂ„ om man rör myckte pĂ„ bordet, eller drar i kablaget. Annars kan du köpa Kabel Hosa insert HC-STP-201, 1m, 1 stereotele/2 monotele kostar 75kr pĂ„ Jam. vet inte om det blir myckte billigare att löda sjĂ€lv. SĂ€g att de billigaste kontakter kostar ca 15st det blir dĂ„ 45kr per insert-kabel. sen skall du ha 3-ledad audiokabel. Kanske kostar ca 10kr/m. DĂ„ hamnar du pĂ„ en kostnad av ca 50-60kr per kabel. SĂ„ dĂ„ kanske man övervĂ€ger att köpa kabeln fĂ€rdig Ă€ndĂ„ đ //S
lavrell Postat 21 juli 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 juli 2006 (redigerat) Glöm denna post ... jag massuppfittade! đ Redigerat 21 juli 2006 av lavrell
Vallhagen Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 Vad sa polisen dĂ„? Inget napp dĂ€r? Du ser det som ditt nu? JĂ€vlar vilken flax. Fan att man inte har ett soprum. Grannarnas och vĂ„ra soptunnor hyser sĂ€llan nĂ„gra guldklimpar đ
lavrell Postat 21 juli 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 juli 2006 Vad sa polisen dĂ„? Inget napp dĂ€r? Du ser det som ditt nu? JĂ€vlar vilken flax. Fan att man inte har ett soprum. Grannarnas och vĂ„ra soptunnor hyser sĂ€llan nĂ„gra guldklimpar đ NĂ€e det va inget anmĂ€lt alls sĂ„ jag antar att jag kan se det som mitt nu? Ifall nĂ„gon eventuellt dyker upp och vill ha det tillbaka sĂ„ lĂ€mnar jag sjĂ€lvklart det ifrĂ„n mig mot en bra beskrivning (serienummer osv)
Vallhagen Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 NĂ€e det va inget anmĂ€lt alls sĂ„ jag antar att jag kan se det som mitt nu? Ja dĂ„ Ă€r det bara att gratulera... đ
IDF Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 Vad sa polisen dĂ„? Inget napp dĂ€r? Du ser det som ditt nu? JĂ€vlar vilken flax. Fan att man inte har ett soprum. Grannarnas och vĂ„ra soptunnor hyser sĂ€llan nĂ„gra guldklimpar đ NĂ€e det va inget anmĂ€lt alls sĂ„ jag antar att jag kan se det som mitt nu? Ifall nĂ„gon eventuellt dyker upp och vill ha det tillbaka sĂ„ lĂ€mnar jag sjĂ€lvklart det ifrĂ„n mig mot en bra beskrivning (serienummer osv) grattis!! jag hittade en mixer i slutet av nittiotalet đ vi tog över en replokal o dĂ„ hade bandet som var dĂ€r tidigare lĂ€mnat efter sig en elorgel (bontempi!! đ ) o en yamaha mc802mixer. sĂ„ den har anvĂ€nts till inspelningar me bandare! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.